Na novou Zeldu pravděpodobně nebudeme čekat dlouho
zdroj: tisková zpráva

Na novou Zeldu pravděpodobně nebudeme čekat dlouho

20. 6. 2019 15:39 | Preview | autor: Adam Homola |

The Legend of Zelda: Breath of the Wild se honosí ve výkladní skříni Switche (a Wii U), Nintenda, žánru a vlastně i celého herního průmyslu. Jde o jednu z nejlépe hodnocených her v historii a my si její pokračování zahrajeme možná dřív, než bychom čekali. Minulý týden jsme se totiž dozvěděli, že zatím nepojmenované pokračování Breath of the Wild je ve vývoji. A teď víme, že by nemuselo jít o opětovné vymýšlení kola, ale více téhož v tom nejlepším slova smyslu.

Producent série Eidži Aonuma to prozradil v rozhovoru pro Kotaku, když řekl, že tým chtěl původně do The Legend of Zelda: Breath of the Wild napěchovat ještě víc DLCček. Jenže pak si vývojáři uvědomili, že všechny ty nové nápady jsou už příliš velké a příliš ambiciózní na to, aby se jim všechny rozumně vešly do hry z roku 2017. A tak skončily práce na DLC a začaly práce na plnohodnotném pokračování.

Aonuma konkrétně tvrdí, že DLC je skvělý způsob, jak „do stejného světa přidat více prvků“, jenže jeden nápad se nabalil na druhý, druhý na třetí a škatulka DLC byla vývojářům najednou malá. Přičemž Breath of the Wild dostala hned dva DLC přídavky, které si s konceptem hratelnosti příjemně pohrávají, rozšiřují leckterý původní nápad a přidávají do už tak masivní a obsahově bohaté hry dosud neviděné věci.

V jiné části stejného rozhovoru na Kotaku pak Aonuma ještě naznačuje, tentokrát bez přímého jmenování Breath of the Wild 2, že by v budoucnu rád vyladil systém dungeonů, které jdou vyřešit několika způsoby. To se mu v Breath of the Wild osvědčilo a rozhodně od toho nechce upouštět.

zdroj: Archiv

Do odborníka na historii Nintenda mám daleko, ale dobře si pamatuji situaci se Super Mario Galaxy. Tvůrci tehdy plánovali menší přídavek, ale nakonec se jim kreativita vymkla z klávesnic a nedlouho poté vyšel Super Mario Galaxy 2. Podobná situace se tak pravděpodobně opakuje v případě nové Zeldy.

The Legend of Zelda teď zažívá neskutečně plodné období. Posledním dílem byla právě Breath of the Wild, která sklízela desítky téměř všude, včetně Games.cz (recenze). Před pár dny vyšel unikátní kolaborativní projekt Cadence of Hyrule mísící specifickou hratelnost Crypt of the NecroDancer s tématy Zeldy a výsledkem je chytlavá rytmická akční adventura se špičkovou hudbou. Za pár měsíců vyjde The Legend of Zelda: Link’s Awakening, něco mezi remakem a reimaginací původní hry z roku 1993.

A dál? Další na řadě bude nejspíš právě The Legend of Zelda: Breath of the Wild 2 (oficiální název pořád neznáme), na kterou dost možná nebudeme čekat tak dlouho jako na jedničku. Tu Nintendo oznámilo už v roce 2013 a původní datum vydání stanovilo na rok 2015. Sám Aonuma musel několikrát před kameru s lopatkou plnou popela na hlavu, ale všichni dobře víme, že těch několik odkladů za to nakonec stálo.

The Legend of Zelda: Breath of the Wild vyšla na začátku roku 2017 a mně osobně vyrazila dech. O několik měsíců později vyšlo první DLC The Master Trials, o několik dalších měsíců později druhé a poslední DLC The Champions’ Ballad a tím se příběh Breath of the Wild uzavřel.

zdroj: Archiv

No a teď se zdá, že jeho otevření je relativně za rohem. Nintendo sice na konec oznamovacího teaseru napsalo jen výmluvné „Pokračování Breath of the Wild je nyní ve vývoji“ a ne například plánovaný rok vydání, nicméně pořád bych si vsadil na vydání spíše dříve než později. Řekněme v roce 2021? Teaser naznačuje zachování vizuálního stylu, některých assetů, zůstat by mohly i leckteré zvuky, animace, část hudebního doprovodu apod.

Tvůrci by tak nemuseli, čistě teoreticky, potřebovat na vývoj Breath of the Wild 2 tolik času jako na vývoj tolik pokrokové jedničky. A mimochodem, vývojáři svého času zmiňovali, že při vývoji Breath of the Wild hráli hodně Skyrim a údajně se možná maličko inspirovali. Teď prokecli, že v každé volné chvíli hrají Red Dead Redemption II...

Nejnovější články