Národ Battania z Mount & Blade II: Bannerlord se silně inspiroval v Keltech
zdroj: tisková zpráva

Národ Battania z Mount & Blade II: Bannerlord se silně inspiroval v Keltech

24. 10. 2017 15:02 | Preview | autor: Patrik Hajda |

Mount & Blade II: Bannerlord se odehrává ve smyšleném světě říše Calradia, která je rozdělena mezi stejně tak smyšlená království Asaria, Vlandia, Sturgia, Khuzait a Battania, která obklopují centrální oblast Severního, Jižního a Západního císařství. Přestože je dějiště hry smyšlené, inspiruje se ve skutečné historii. Kupříkladu národ Battania má své kořeny u Keltů.

Taleworlds při tvorbě Battanie sice odkazují na Kelty jako takové, ale ve skutečnosti jim největší inspirací byly konkrétní kmeny Piktů, Irů a Velšanů. Zároveň se tvůrci neupnuli jen k jednomu historickému období Keltů a už vůbec nevycházejí z doby, ve které se Bannerlord odehrává, tedy 10.-11. století.

Sáhli totiž do dvou zcela odlišných momentů keltské kultury a slepili je dohromady. Zatímco v dobách Caesara byli Keltové ekonomickou velmocí a stavěli monumentální města (oppida) na důležitých obchodních trasách, v pozdějších dobách se začali stranit společnosti a spíš než města budovali kruhové stavby a komplexní pevnosti.

zdroj: Archiv

Pro Mount & Blade II: Bannerlord to znamená, že Battania disponuje kombinací – úchvatnými městy s kruhovými stavbami a tvrzemi. Inspirace samozřejmě nekončí u vzhledu obydlí. Jejich národ se nachází na severozápadě říše, jsou stejně doma v lese jako v chatrči a jejich předností jsou dlouhé luky. Vždy bojují se ctí, ale nevadí jim ukrást sousedským státům dobytek, v čemž mimochodem excelují.

I battanijský král Caladog není zcela vymyšlená postava. Část z něj patří skutečnému velšskému vládci Gruffyddovi ap Llywelynovi. Od něj Caladog přebral jeho rozporuplnost. V jednu chvíli vypadá jako medvěd bez emocí, který bez špetky výčitek vymlátí vesnici, okrade mrtvé a sežere dobytek, aby se chvíli na to smál svým vlastním vtipům a psal básně. Třeba o tom, jak onehdá vyplenil vesnici…

Tvůrci z Taleworlds si tvorbu těchto národů a hledání historických informací patřičně užívají, ale ještě více se baví s menšími frakcemi, které vlastně nezajímá mocenský boj okolních království. Sem se řadí různí žoldáci, nomádi, bandité a psanci, ale ve svém blogu se tvůrci více rozpovídali o battanijské skupince Wolfskinů.

Jedná se o mladé bojovníky, kteří opustili své kmeny, aby mohli žít zcela svobodným životem s pořádnou porcí násilí uprostřed zdejších lesů. Vlčí kůže si neříkají pro nic za nic, jelikož se rozhodli žít přesně jako vlci – jedí syrové maso, spí výhradně pod širákem a nenosí tkané oblečení. I Wolfskini mají skutečný předobraz v bratrstvu Fianna. Jeho členové byli považováni za hrdiny, i když často okrádali ostatní kmeny, které se zabývaly nesmysly typu pěstování plodin a manželství, místo toho aby od rána do večera prolévaly krev.

Mount & Blade II: Bannerlord zdroj: tisková zpráva

Jak vidno, byť Taleworlds na historických faktech opravdu záleží, zároveň se jich nedrží jako klíšťata. Podobná péče se dá očekávat i při tvorbě zbylých království. Vzít to nejlepší z každého národa z různých časových rovin a spojit to do dohromady dává vzniknout poměrně zajímavým celkům.

Nejnovější články