Need for Speed: Carbon - preview
zdroj: tisková zpráva

Need for Speed: Carbon - preview

16. 6. 2006 0:00 | Preview | autor: Redakce Games.cz |

Exkluzivně vám přinášíme první konkrétnější informace o desátém dílu NFS. Vyznačuje se nebezpečnými závody na úbočí kaňonu nad propastí a klade důraz na výběr parťáků. Aktualizováno o obrázky a další střípky.

Autor: jd
Publikováno: 16.června 2006 (aktualizováno 22.6)
 


Zvětšit zdroj: tisková zpráva Od 10. května, kdy vešel ve veřejné povědomí podtitul příštího dílu Need for Speed, skloňuje fanouškovská komunita magické slůvko Carbon ve všech pádech. Vytváří kvanta neoficiálních wallpaperů, návrhů obalu a podle obrysů světel v nicneříkajícím E3 videu se dokonce snaží vydedukovat, jaká vozidla by se asi tak mohla ve hře vyskytovat. Na tyto nijak nepodložené spekulace dává zapomenout aktuální číslo britského OPS2 magazínu, odkud vám exkluzivně přinášíme první konkrétnější informace o skutečné náplni desátého pokračování slavné série NFS!

 Vítejte v kaňonu
Obrázek zdroj: tisková zpráva Název se inspiroval Carbon Canyonem, populárním místem v Kalifornii, kde se scházejí přiznivci burácejících motorů. A právě na závodech ve úbočí tří různých kaňonů, které obklopují velkoměsto, bude postaven hlavní mód Canyon Racing. Představte si horské serpentiny nebo raději úzkou silnici na okraji útesu, kterou na jedné straně lemuje skalní masiv a na druhé straně končí prudkým srázem do hluboké propasti. V takových nebezpečných lokalitách, ve stylu starého dobrého Test Drive, se budete snažit porazit soupeře. Ale zároveň to s rychlostí nesmíte přehánět, protože jinak si zahrajete na Létajícího Čestmíra a ze zmuchlaného plechu nedostane vaše ostatky ani Střihoruký Edward.

Cílem závodů v těchto složitých podmínkách se stane buď pověšení se na zadní nárazník protivníka, čili jeho co nejtěsnější možné pronásledování (aby vás nesetřásl hned za první zákrutou) nebo naopak ujetí mu na co největší vzdálenost. Přitom však není dovoleno strkat do soupeřova vozu nebo bourat do dotěrných policejních hlídek - za to byste byli diskvalifikováni nebo penalizováni.

Obrázek zdroj: tisková zpráva
scany z Playstaton 2 verze hry

 Zkroucená svodidla
Když k tomu ještě přičtete novinku v podobě svodidel a zábradlí na okraji vozovky, která se po vašem nárazu realisticky zkroutí nebo ohnou, z čehož lze při troše šikovnosti dynamicky udělat překážku, která někoho svede do jámy lvové, nebude o napínavé momenty nouze. Co se týká onoho města, na jeho adresu zaznělo, že v něm opět budete moci svobodně jezdit, kam se vám zachce. Zdali i jeho okolí bude navrženo coby otevřená krajina bez nahrávacích obrazovek či ohraničených úseků, zatím nebylo upřesněno. Určitě by to bylo žádoucí, i kvůli srovnání s Test Drive Unlimited, který touto vlastností disponuje.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Z výše vyřčeného je zřejmé, že Carbon tedy bude směsicí Most Wanted a Undergroundu, přičemž z toho prvního si vezme honičky s muži zákona a z toho druhého pochopitelně vylaďování vozu. Těch má být ve hře 50-100, včetně pár modelů, které dosud automobilky oficiálně neohlásily. Definitivní seznam značek ještě neví možná ani tvůrci, pouze je jistý návrat Porsche, které se prý předtím naposledy objevilo v pátém dílu. Z hlediska poškození karoserie neočekáváme žádné velké změny oproti předchůdcům.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

 Sestavení vlastního týmu
Důležitou součástí Carbonu bude navození týmového ducha, resp. sestavení kolektivu - to bude váš tzv. Crew. Partička lidí vás má provázet celou hrou a postupně ji poroste reputace před konkurenčními týmy. Ten svůj si libovolně složíte z postav, které jsou odborníky na to, co zrovna potřebujete. Jednotlivé osoby, včetně rivalů, totiž mají mít na způsob RPG unikátní dovednosti a vlohy, které se rozdělí do tří kategorií: tuning, exotická a muscle (tzn. se zaměřením na velké americké káry se silným motorem a velkým objemem).

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Pokud aktuální situace vyžaduje navýšení výkonu vašeho miláčka, pozvete do party specialistu v dané oblasti. Pomineme-li experta přes vizuální úpravy, za jiný příklad lze uvést řidiče, který se vyzná v provádění smyků. Blocker se vyžívá ve srážkách a Drafter zase přijde vhod při nutnosti někoho stíhat. Teoreticky se nabízí i jiné zajímavé nápady, třeba člověk typu Krejčíře s kontakty v policejním sboru, který by se postaral o ztrátu vašeho spisu (=snížení vaší známosti) nebo zrušení pronásledování :)

Zvětšit zdroj: tisková zpráva
Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Velikost vašeho spolku bude kapacitně omezená, stejně jako frekvence jeho výpomoci při samotných závodech; někdy to bude pouze jednorázová záležitost. Ve výsledku půjde o takovou obdobu SpeedBreakeru (případně se tady dá vypozorovat analogie s přivoláním leteckého útoku z válečných FPS), avšak s tím rozdílem, že zde si ony pomocné berličky (ať už před závodem nebo při jeho průběhu) sami vyberete, což skýtá bohaté hratelnostní možnosti pro tvůrce.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva
Zvětšit zdroj: tisková zpráva

 Herecké obsazení
Obrázek zdroj: tisková zpráva Po vzoru minulých dílů nemohou v Carbonu chybět hrané videosekvence, jejichž režie se ujal znovu Dave Footman. V hlavní roli má účinkovat třicetiletá herečka a modelka Emmanuelle Vaugier (alias Nikki: foto1, foto2, další), kterou mohou poznat diváci amerických televizních seriálů Monk, Smallville či filmů Saw II a House of the Dead 2. Jiné postavy ztvární Dean McKenzie (jako seržant Cross), Chris Gauthier, Dan Rizzuto, Shaw Madson a Tahmoh Penikett.

Need for Speed: Carbon stále nebylo oficiálně oznámeno společností Electronic Arts, tudíž datum vydání se dá jen odhadovat. Všeobecně se počítá s listopadem nebo prosincem letošního roku a se vznikem verzí pro PC, Xbox360, Xbox, DS, PSP, PS2, PS3 a Wii, přičemž ovladačům posledních dvou jmenovaných next-gen konzolí bude hra přizpůsobena. Podrobnější informace o jejím obsahu naleznete v dvoustránkovém preview v příštím čísle časopisu SCORE (27.6.).


Aktualizace 18.6.

Společně s prvními scany, odkud lze vyčíst některé přítomné značky aut (Lamborghini Gallaro, Mitsubishi Evo VIII, Porshe Carrera GT) se vynořilo pár doplňujících informací:

- Celý Carbon se bude odehrávat pouze v noci, tak jako Underground :(
- Budete muset zabírat jednotlivé okrsky, kterých bude v každé zóně po sedmi. V území, které máte pod kontrolou, získáte například slevu při nákupu lepší výbavy.
- Dalším herním módem se stane Drift Racing.
- Váš Crew bude sídlit ve městě, zatímco v kaňonech si to rozdáte s vůdcem konkurenční party.
- Policie nemá mít tak velkou roli jako v Most Wanted.


Aktualizace 22.6.

EA konečně oficiálně ohlásili Need for Speed: Carbon a potvrdili vydání v listopadu 2006 pro PC, Xbox360, PS3, Wii, PS2, Xbox, Gamecube, NDS, GBA a PSP. Jedinou novinkou vyplynuvší z tiskovky, která s sebou přinesla tři další screenshoty, je zmínka o inovativní Autosculpt technologii, která dovolí bezprecedentní vylaďování vašeho vozidla do nejmenších detailů. Dále upřesnila, že hráč bude obsazovat město ulici po ulici a že po zalarmování policie se honičky rozšíří i do kaňonů.


další obrázky z této hry si prohlédněte v naší galerii

V noci na dnešek se z Need for Speed: Carbon objevil plnohodnotný trailer (29 MB, WMV), který je nabitý mystickou atmosférou díky zvukovému doprovodu, avšak ve smyslu užitné hodnoty bohužel kráčí ve stopách E3 teaseru. Představte si černočernou tmu, kterou chvilkami protnou světlomety dvou těsně za sebou jedoucích aut, která si to valí po úzké klikaté silnici lemující skalní masiv. Vzdálenou a málo viditelnou kulisu tvoří záře města pod svodidly, kam směřují koleje vyryté ve vozovce řidiči, kteří nejspíš nezvládli ostrou zákrutu. Kdo doufal v kochání se dalekým "next-gen" výhledem do údolí, ten asi bude ze zasazení celé hry pouze do nočních hodin hluboce zklamán. Komu tma naopak nevadí a video ho navnadilo, může si desáté NFS předobjednat z TISCALI GameShopu za 1349 Kč.

Obrázek Venku jsou už jsou nejen oficiální screenshoty, pro něž jsme zřídili galerii, ale také mapa herního světa. Všimněte si čtyř okrsků přímořského města, rozdělených od sebe mosty přes vodní hladinu ala GTA. A především hvězdiček, které značí raný návrh rozmístění tratí v okolních kaňonech s převýšením až tisíc metrů - ve Východním, Západním a hlavním Carbon Canyonu na severu - kam nevedou žádné silnice, tudíž se asi do nich budeme přesouvat berličkou v podobě teleportu.


 
zdroje: OPS2, Game Informer, Need-for-speed.cz
Stáhněte si: Trailer, Video...

Související články: Recenze NFS: Most Wanted, NFS: Underground 2, NFS: Underground, Novinky

 
jd  
autorovi je 27 let, na TISCALI Games pracuje hlavně jako šéfredaktor, novinkář a editor sedmým rokem; nejraději má akční, závodní a fotbalové hry (ač na ně většinou nemá čas); neobejde se bez kvalitní (psy)trance/progressive/ambient hudby, relaxuje při procházkách s labradorem, squashi, cestování, lyžování a na tanečních párty  

 

 
 
 
jd

Nejnovější články