Need for Speed:Underground 2 preview
zdroj: tisková zpráva

Need for Speed:Underground 2 preview

17. 6. 2004 0:00 | Preview | autor: Redakce Games.cz |

Úspěšné ilegální závody z prostředí nočního velkoměsta se vrátí v NFS: Underground 2. Proč se o nich mluví jako o klonu Grand Theft Auto a čím vším se budou lišit od jedničky? *** Aktualizováno o nové informace ***

Autor: Kate
Publikováno: 17.června 2004

Zvětšit
Úspěšné ilegální závody z prostředí nočního velkoměsta se vrací v Underground 2. Proč se o nich mluví jako o klonu Grand Theft Auto a čím se budou hodně lišit od jedničky? To vše a spoustu dalšího se dozvíte z našeho podrobného preview. *** Aktualizováno o nové informace ***

Když vloni na podzim vyšel poslední díl závodní série Need for Speed s podtitulem Underground (recenze), rozdělili se hráči na dva názorové tábory. Jedni opěvovali široké možnosti uživatelských úprav vozů, chytlavou atmosféru a výbornou hratelnost, druzí byli zklamaní tím, že se značka NFS definitivně zařadila do kategorie arkádových záležitostí pro ty méně náročné hráče. Ať už si ale myslí kdokoliv cokoliv, svým zpracováním se NFS: Underground rozhodně stal přelomovým dílem celé série a na předchozí hry jako by navazoval už skutečně pouze jménem.

Ani komerční úspěch produktu nebyl zanedbatelný - NFS: Underground jsme mohli několik týdnů vidět na předních místech žebříčků prodejnosti v Evropě i USA a celkově se na všech čtyřech platformách prý prodaly miliony kopií. Hra tedy konečně dala trochu skomírající sérii nový náboj a podle všeho to vypadá, že chystané pokračování jednoduše nazvané Underground 2 bude mít s předchozími tituly z rodiny NFS společného ještě méně.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

 Underground 2 jako GTA?
Není také od věci poznamenat, že vývoj dvojky začal ještě předtím, než se původní NFS: Underground vůbec dostalo do světa. Již tehdy měli prý vývojáři v zásobě spoustu nápadů, ale bylo jim jasné, že má-li hra vyjít na podzim 2003, budou je muset odložit na příště. Jejich zužitkování bychom se měli dočkat právě v druhém dílu.

Vývojáři z kanadského Black Boxu, interního studia Electronic Arts, se snaží chystaný Underground 2 (dále už jen NFSU2) posunout více do stylu populárních her ze série Grand Theft Auto od RockStaru. Producent hry Chuck Osieja bez okolků přiznává, že právě GTA je pro ně silnou inspirací: „Tituly ze série GTA se neuvěřitelně prodávají, je zábava je hrát a pokud se podíváte na herní průmysl globálně, je to především série GTA, která přináší nové revoluční prvky.“ Jak se ovšem tato skutečnost může promítnout do NFSU2? Stručně řečeno v podobě rozlehlejších lokací, větší svobody a menší linearity.

 Rozlehlejší město
Obrázek zdroj: tisková zpráva Celá hra bude zasazena do prostředí ohromného města s pěti různými čtvrtěmi. Celkově by měl být herní svět až třikrát větší než v minulém Underground a navíc s 2-3x větší hustotou vozovek. Jen v jedné z uvažovaných částí prý vývojáři našli 80 možných tratí pro závodění, i když pochopitelně ne všechny nakonec do finální hry zařadí. Black Box dále přiznávají, že původní Underground mohl vizuálně působit dost stereotypně, a proto se budou snažit vytvořit každou městskou část tak, aby se od sebe navzájem co nejvíc odlišovaly. Rozdíly by přitom neměly být pouze ve vzhledu (typy budov, celková atmosféra), ale mluví se třeba i o různých typech povrchu vozovky, které by mohly najít své uplatnění především v módu Drift (smyky). Ačkoliv zatím bezejmenné město má být zcela fiktivní, mnoha západním novinářům připomínají některé jeho části Los Angeles či New York.

Herní svět má obsahovat 200 km silnic a cest, což je prý dokonce až 5x více než v jedničce. Celkové převýšení má dosáhnout asi 600 metrů, což už značí, že bychom se mohli dočkat i pěkných sešupů. Pro lepší představu doporučuji podívat se na zmenšenou mapu města, podle které se očividně dostaneme též do nezastavěných míst v okolí, jako jsou například sněhem pokryté kopce. Vývojáři sami pak slibují ještě podzemní lokace, což by mohlo znamenat patrně nějaký tunel nebo garáže. Zatímco vloni jsme mohli sem tam zajet do nějaké (velmi krátké) slepé uličky, v NFSU2 by mělo být vše naprosto průjezdné. K lepší orientaci poslouží detailní značení přímo v ulicích i navigační mapka v levém dolním rohu, ke zpříjemnění atmosféry zase přítomnost atraktivní organizátorky a průvodkyně Rachel, kterou ztvární herečka a modelka Brooke Burkeová.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

 Svoboda pohybu
Ovšem k čemu by byla rozlehlost, kdyby si ji hráči nemohli svobodně vychutnat. NFSU2 vám už nenaservíruje jen sérii za sebou jdoucích závodů, ale nabídne možnost výběru tratí, volného kroužení ulicemi a dokonce i individuálního vyzývání soupeřů. Podobně jako si v GTA můžete vybrat, jaký úkol a pro koho budete plnit, i v NFSU2 si budete moci svobodně zvolit jaký závod, s kým a v jakém stylu (modu) si zajedete. Jejich počet by se měl pohybovat kolem čísla 150. Důležitým pomocníkem se stane také virtuální PDA, na který budete dostávat vzkazy s výzvami od jednotlivých jezdců, případně i další informace o tom, co nového a zajímavého se ve městě děje. Jakým způsobem celou kampaň dohrajete, bude prý záležet čistě na vás, hra jen nastaví jistá procentuální minima, která musíte v každém modu splnit, abyste mohli pokračovat.

Aby byla kampaň trochu zajímavější, nebudete mít hned od začátku přístup do všech částí města - velkou roli má totiž hrát prozkoumávání lokací a objevování nových věcí. Při vašich spanilých jízdách budete moci narazit jak na cizí jezdce, tak i na specializované obchody s automobilovým příslušenstvím. Každý z nich může mít trochu odlišnou nabídku, takže se rozhodně vyplatí najít všechny (cca 10 budov). Jakmile ovšem daný obchod objevíte, bude jeho zboží dostupné také v kterémkoliv jiném a již odkrytém shopu. V praxi to tedy znamená, že se pak nebudete muset vracet přes půlku herního světa jen proto, abyste dostali vytoužené nárazníky nebo potisky. Pro začínající hráče nabídne NFSU2 kompletní balíčky s již přednastavenými úpravami, které se jedním kliknutím automaticky naaplikují na dané vozidlo. Ti zkušenější si budou moci chování a vzhled svého automobilu ovlivnit sami, a to zhruba ve dvaceti dílčích oblastech.

 Od soumraku do svítání
Zvětšit zdroj: tisková zpráva Ačkoliv v NFSU2 budete opět závodit pouze v noci, nepůjde už jen o ježdění pod jednotvárnou tmavou oblohou. Některé závody si budete moci střihnout s romantickým západem slunce v zádech, jiné těsně před rozedněním. Hru prý zpestří též dynamicky se měnící počasí, mluví se minimálně o náhodně přicházejících dešťových přeháňkách různé intenzity. Ty by rovněž neměly být jen samoúčelných vizuálním zkrášlovadlem, počasí a především stav vozovky totiž citelně ovlivní celkovou ovladatelnost vašeho vozu. Vzhledem k rozlehlosti města se prý klidně může také stát, že během závodu přejedete jako mávnutím kouzelného proutku z deštivé oblasti do úplně suché.

 Herní módy a vozidla
Co se týče nových značek a modelů vozů, které by se měly v NFSU2 objevit, je zatím vše zahaleno rouškou tajemství. Jisté je, že některá oblíbená auta se do pokračování vrátí, přibude ale prý i více než 30 minule nezahrnutých upravovatelných vozů především z klasické linie. I když by se zde měly objevit rovněž modely, které ještě ani nejsou na trhu - od značek jako Mitsubishi, Ford, Volkswagen, Nissan či Toyota. Sami tvůrci se tentokrát snaží více proniknout do tzv. tuningové kultury a zjistit, co všechno je možné a co všechno by mohlo lidi bavit také ve virtuální podobě. Samozřejmostí se v NFSU2 stanou pochopitelně i stovky dalších použitelných součástek, které dohromady umožní mnohokrát více kombinací než kolik jich nabízela jednička.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Pokud jde o herní módy, budou v NFSU2 přítomny všechny, které známe z dřívějška, tedy různé obměny klasických rychlostních závodů (tzv. Circuit) a speciální typy hry jako Drag a Drift. Výraznějších změn by se tentokrát mělo dočkat jen přerozdělování bodů za styl jízdy, které se promítnou i do jiných oblastí (nitrous meter) než v jedničce.

Zmiňované módy Drag a Drift prý sklidily u hráčů velký úspěch, a tak se nyní tvůrci pokusí přijít i s dalšími méně typickými způsoby hry, které by trochu oživily oblíbenou, ale už krapet stereotypní klasiku. Údajně půjde o tři módy (někde se mluví dokonce o sedmi), které by nějakým způsobem zužitkovávaly možnosti správně upravených vozidel. Jedním z nich bude i styl hry pojmenovaný jako Outrun. Tady bude vaším úkolem předjet protivníka a dostat se alespoň 300 metrů před něj. Pokud nastane situace obráceně, tj. bude mít před vámi více než 300 metrů dlouhý náskok, závod končí a vy prohráváte. Ačkoliv takto možná působí Outrun trochu jednoduše, některé závody prý mohou trvat pekelně dlouho, protože předjet někoho o celé tři stovky metrů není třeba v klikatých uličkách zas tak jednoduchá záležitost.

Ani tentokrát vás ve hře nebude otravovat policie, se kterou chtějí tvůrci pracovat pouze v "podsérii" Hot Pursuit, ale v žádném případě ji nebudou tahat do Undergroundu.

 Zpracování a multiplayer
Každému je asi od ohlášení hry jasné, že NFSU2 bude opět arkádová záležitost. Sem tam se do světa dostanou také informace o tom, že by snad hra měla mít realističtější fyziku a dokonce též obstojný model poškození. Ten by se mohl stát zajímavým zpestřením, obzvlášť když by se při něm znatelně ničily nakoupené součástky a nutilo to hráče jezdit čistě.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Pokud jde o grafický engine, dá se předpokládat, že Black Box využije stejnou nebo jen mírně zdokonalenou technologii z jedničky. Koneckonců už při letmém pohledu na screenshoty zjistíte, že se NFSU2 od svého předchůdce vizuálně opravdu příliš neliší.

Na četné žádosti hráčů prý tentokrát nebude v NFSU2 chybět možnost uložit záznam (replay) nebo vypnout kolize a kompletně byl předělán rovněž chat. Multiplayer má narozdíl od jedničky umožňovat závodění více než čtyř lidí současně, ale už s největší pravděpodobností nebude fungovat kompatibilita mezi PC a PS2 verzemi, protože to vývojářům znemožňovalo síťovou hru v průběhu času vylepšovat. Jediná platforma, na které nyní nebude umožněno on-line závodění, je GameCube (tady hráči dostanou alespoň možnost zajezdit si s kamarádem ve split-screenu), majitelé Xboxu se vytoužené podpory Xbox Live tentokrát dočkají. PC verze přinese dále také možnost hraní multiplayeru přes LAN, což prý bylo především hráči z Evropy hodně žádáno a pro jedničku musely vzniknout neoficiální utility.

Editoru tratí pro Need for Speed se asi ani tentokrát nedočkáme, neboť nástroje pro jejich vytváření jsou poměrně složité a veřejnost by s nimi údajně neuměla zacházet. Co se týká podpory přídavných modů, přetrvává starý problém získání souhlasu od velkých automobilek, kterým se zrovna dvakrát nezamlouvá představa, že by jejich vozidla mohl kdokoliv kompletně upravovat dle své libosti.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
další obrázky z této hry naleznete v sekci screenshotů

 Budoucnost série
Fanoušci prvních dílů série si možná při všem tom humbuku kolem Undergroundu postesknou - bude Need for Speed opravdu už navždy jen synonymem pro arkádu s „obyčejnými“ (=žádné Porsche) vozy v ulicích města? Možná ne. Podle vývojářů jsou ve vývoji i další NFS hry, ovšem toto prohlášení je nutné brát s opravdu dost velkou rezervou. Pokud totiž něco na způsob prvních dílů NFS přece jen ještě vyjde, půjde dle všeho nejspíš o tituly určené až pro příští generací herních konzolí.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Na Need For Speed: Underground 2 se ale můžete těšit už letos v listopadu. Vyjít by měl podobně jako jeho předchůdce ve verzích pro PC, PS2, Xbox i GameCube.

Zdroje: C&VG, NFS-Planet, ActionTrip, ToTheGame, IGN, Worthplaying, GameSpot, IGN, GameSpy, 1UP

Stáhněte si k NFS: Underground 2: Trailer, E3 video

Stáhněte si k minulým dílům NFS: Demo, Patche, Videa, Cheaty...

Související články: Novinky, NFS: Underground recenze (11/2003)

Kate
autorce je 18 let, kromě studia a psaní pro Tiscali Games se občas mihne v televizním pořadu GamePage, nejspolehlivěji ji k počítači připoutá akce s promakaným příběhem nebo vojenské simulace, volný čas ale tráví i jinak (všechny články autora)


 
 
Kate

Nejnovější články