Poslední jmenovaná možnost by ale měla být, vzhledem k vylepšené umělé inteligenci nepřátel, nejobtížnější. Každý oponent má nově různé schopnosti a odlišnou výbavu, což společně s lepší AI povede k obtížnějším a snad i zábavnějším soubojům.
Tvůrci z Warhorse v updatu uvedli také RPG a survival prvky, konkrétně nutnost postav jíst a spát. Pro zdraví a vůbec přežití je tak pro všechny postavy ve hře nezbytné zaplnit čas od času bachor a dát si dvacet.
Vývojáři do hry nově implementovali slibovaný adaptivní soundtrack. Označení "adaptivní" znamená, že se hudba přizpůsobuje náladou a tónem aktuální situaci ve hře: prozkoumávání, soubojům, kradení, stavu nebezpečí apod. Hudba by se měla procedurálně měnit i během soubojů v závislosti na tom, jak se vám daří či nedaří.
Mezi technologické novinky, které alfa 0.5 přináší, patří například implementaci technologie Global illumination - ta se v rámci CryEnginu stará o lepší nasvícení scén a stínů objektů, aby výsledná scéna působila uvěřitelněji. Update by měl rovněž vylepšit animace i ovládání koně a přinést nové úhly kamery a animace v dialozích. Warhorse navíc kompletně přepracovali grafiku uživatelského rozhraní.
Novou alfa verzi Kingdom Come: Deliverance můžete už nyní zkontrolovat, ale jen pokud jste hru podpořili adekvátní částkou na Kickstarteru nebo na webu hry. Pokud ne, můžete to za uvedeným odkazem kdykoli napravit, jestli schválně nečekáte, až bude hra hotová.
Zájemci o detailní rozbor všech novinek z updatu se mohou 1. prosince v sedm hodin večer našeho času dívat na stream na Twitch kanálu Warhorse. Krom záběrů z alfy navíc Dan Vávra hodlá odpovídat na dotazy hráčů.