Přídavkem ArmA: Queen's Gambit spolupráce českých studií Bohemia Interactive a Black Element Software (tvůrci Shade: Wrath of Angels a Alpha Prime) neskončila. Akorát se z vojenských simulátorů přesunuli do oblasti sci-fi a přiklonili se mnohem blíže k žánru real-time strategií. Jejich nově oznámená hra Carrier Command: Gaea Mission bude vycházet z legendárního originálu pro Atari ST, Amigu či DOS z roku 1988, kdy šlo o jednu z vůbec prvních RTS (tehdejší obrázky).
S tvůrci původního Carrier Command se Češi dohodli na oficiálním licencování a převedení jeho kompletní hratelnosti do opravdového next-gen kabátu. "Carrier Command pro nás nebyla jen jedna z nejvíce inovativních her, co jsme kdy hráli, ale také nás inspirovala k vydání se na vývojářskou dráhu a ke zrodu Operace Flashpoint, s podobně nekonečnou zábavou a s vysoce simulovaným herním světem," říká Marek Španěl, šéf Bohemia Interactive Studia.
artworky z Carrier Command: Gaea Mission
V novince Carrier Command: Gaea Mission se tedy stanete velitelem letadlové lodi blízké budoucnosti a přistanete v neznámém prostředí. Prozkoumávání všech jeho tajů a využití ostrovů bohatých na nerostné suroviny bude zpočátku klíčem k pokroku, ale musí probíhat pokud možno rychle. Smůla je, že planeta Taurus je válčištěm mezi United Earth Coalition (UEC) a Asian Pacific Alliance (APA), z nichž druzí jmenovaní získali v apokalyptickém konfliktu nadvládu nad Zemí...
Bojovat proti nim budete s pozemními, leteckými i námořními jednotkami (např. futuristické stíhačky, obojživelné vehikly, droidi), což vše proběhne v pohledu z vlastních očí. Postupem času postavíte báze a pokusíte se sestavit síť ostrovů zaměřených na obranu, těžbu či výrobu, jež propojíte dodávkami zásob a naopak se vynasnažíte narušit logistiku protivníka na jeho nejzranitelnějším místě. Zapomínat se přitom nesmí, že každý ostrov vyžaduje odlišnou taktiku. Plněním dynamicky generovaných misí v tomto otevřeném herním prostoru naleznete lepší technologie a zbraně - plasmový kanón, kulomet, naváděné rakety, obranní droidi apod.
artworky z Carrier Command: Gaea Mission
Ani příběh nebude vlastní výrobou, nýbrž má být zasazen do univerza Gaea a konkrétně čerpat z druhého románu (2009) z této sci-fi trilogie od nakladatele Helios Publishing, jejíž první část Gaea: Beyond the Son je již na zahraničním knižním trhu. "Svěží styl psaní a přesvědčivé postavy umožňuje zasadit naši hru do uvěřitelného světa a poskytuje silnou sci-fi zápletku pro vtažení hráče do děje," dodal Marek Španěl.
Carrier Command: Gaea Mission se předběžně plánuje na jaro 2010 pro PC a nespecifikované next-gen konzole. Vydavatele pro svět se pokusí najít a podporu vývoje poskytuje, tak jako u Armed Assault, domácí sdružení IDEA games - více na oficiální stránce a příští týden na Games Convention v Lipsku.