Nové české závody Motorm4x
zdroj: tisková zpráva

Nové české závody Motorm4x

21. 9. 2007 13:13 | Preview | autor: Redakce Games.cz |

Offroadová auta s pokročilou fyzikou, svobodně jezdící po hustě zalesněné krajině doprovází kontroverze: kdo doopravdy jsou její ex-Illusion autoři?

Když někdo oznamuje novou hru a chce, aby si ji novináři i potenciální zákazníci určitě všimli, musí něčím zaujmout a ohlášení na něčem pořádném postavit. Na převratném herním nápadu, úspěšném titulu na kontě či minulostí autorů. Právě na poslední uvedenou věc vsadila včerejší tisková zpráva nové české vývojářské společnosti, která sídlí v Praze a je finančně podporována privátním venture-capital investorem ARCA Capital Bohemia. Při představení své závodní hry Motorm4x přímo uvádí, že: "1) členové The Easy Company jsou nejzkušenějšími lokálními veterány herního průmyslu, 2) dříve zastávali vedoucí pozice Illusion Softworks a 3) významně přispěli k vytvoření hitů jako např. Hidden & Dangerous 1&2 a Mafia." Zatímco první bod může připadat velkohubý (dovolil bych si asi takhle nazývat jen skutečné osobnosti typu Marek Španěl / Dan Vávra) a třetí bod je pravdivý jen zčásti (na Mafii se nepodíleli téměř vůbec), vypořádání se s bývalým zaměstnavatelem není zrovna korektní.

Působí to, jako by cílem tiskovky zřejmě bylo navození pocitu (některá média to ostatně takhle přežvýkala), že se jako jádro Illusion Softworks trhlo do nové firmy (což se v branži děje poměrně často). Jak jsme si ale zjistili, realita je odlišná. The Easy Company tvoří přibližně jen pět lidí odejitých nebo vyhozených z IS již před 3 lety, takže se to aktuálních projektů jako Mafia 2 nijak netýká. Ve skutečnosti nezastávali zásadní vedoucí pozice firmy Illusion Softworks, jak tvrdí tiskovka, nýbrž šlo "jen" o grafiky, zvukaře či programátora. Na druhou stranu, nejednalo se tehdy ani o obyčejné řadové zaměstnance a nebýt jich (zejména M.Ondruše a M.Beneše), rozhodně by série H&D nebyla taková, jaká je. Celé to tak trochu zavání dojmem deja-vu, viz Tomáš Pluhařík a další lidé dříve přešlí do Mindware Studios (Cold War).

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Vlastní hra Motorm4x se chce z šedi současných PC-závodů odlišit tím, že umožní jízdu rozlehlou krajinou, kamkoli se vám zachce. Trio lokací (Alpy, Aljaška, skalnatá poušť) má být oseto více než 5 tisíci stormy a hustým porostem díky licencované technologii SpeedTree 4 RT, která se dosud užívala hlavně v akčních hrách. Mezi další vlastnosti se zařadí:
  • Deset terénních vozidel (SUV, off-roady + bonusové) s invidiuálními parametry, simulovanou GPS navigací, náhonem na čtyři kola a propracovanou fyzikou přes vlastní engine. Hraní má být vhodné jak pro mainstream, tak pro náročné hardcore řidiče.
  • Vedle kariéry čtyři herní módy: RACE (na okruzích proti AI), LONGRUN (rally časovka), PATHFINDER (o hledání nejrychlejší cesty dle velké navigační obrazovky), TRIAL (zkouška řidičských schopností v divokém terénu).
  • Zničitelné prostředí, výbava i automobily, které si přizpůsobíte k obrazu svému, vylepšíte upgrady či opravíte v garáži. Vedle soupeřů v oblasti narazíte i na "NPC provoz".
  • Měnící se počasí a klimatické podmínky, zanechávající stopy na karoserii (bláto, sníh, písek...).
  • Technické záležitosti: dynamická tráva, padající listy ze stromů, postprodukční filtry a motion blur, vertex a pixel shadery 2.0+ atd.
Motorm4x je ve vývoji přes 14 měsíců a datum vydání je naplánováno na 1. čtvrletí 2008 pro PC (XP/Vista; do budoucna tvůrci počítají i s podporou konzolí). Vydavatel se hledá od únorového dokončení prezentačního dema, cena má být "přátelská".
zdroj: PR, vlastní, homepage

jd

Nejnovější články