Před pár dny vyšel na GameHelper a GameSpotu článek odhalující několik dalších skutečností včetně prvních dojmů, vypozorovaných přímo vyzkoušením CS:CZ na Game Developers Conference. Výcuc toho nejzajímavějšího vám nyní předkládáme společně s šesti novými screenshoty, které se řadí k těm nejhezčím, které jsou v naší galerii k prohlédnutí.
Všichni zatím mají velice dobré dojmy ze hry botů. Používají takové vychytávky jako běh pozadu při ústupu, takže neustále míří a pálí po vás. Schovávají se za předměty a rohy budov nebo kempují. Dokonce používají takové frajeřiny jako vyskakování zpoza rohů přesně tak, jak se to naučili dělat živí hráči. Poznat, kdo je bot a kdo živý hráč, je prý velice těžké. Týmová spolupráce botů se nyní ladí způsobem, kdy se odbourává nutnost systému radiových hlášek a jejich AI se piluje směrem k „přirozené“ týmové spolupráci. Když vás někdo kropí palbou, boti vás jdou krýt. Začnete-li se tiše plížit, boti automaticky rovněž ztiší své pohyby. Ve hře se boti zdržují ve vaší blízkosti, nezavelíte-li jinak.
další nové obrázky
Chování jednotlivých botů bude možné naskriptovat jednoduchým textovým souborem, kde se zadá řada parametrů jejich chování, např. práce s krátkými zbraněmi, s puškami, výbušninami, ostražitost, taktika apod. Boti se dokážou „učit“. To znamená, že když třeba v některém místě mapy dostanou pořádně na frak, dávají si tam příště větší pozor.
Plynové granáty vydávají zelený kouř, který zraňuje hráče nacházející se v jeho dýmu. Ve finální verzi hry by chtěli autoři omámení hráče plynem dotáhnout až tak, kdy se vám začne rozostřovat obrazovka a problikávat pulsující světelné záblesky. Slovy tvůrců „každý hráč musí doslova cítit, že je omámen.“ CT budou v singleplayeru moci nakupovat plynové masky. Balistický štít dovoluje v druhé ruce používat pistole ke střelbě. Hráč, který štít nese, zůstává zranitelný na těch částech těla, které ze štítu vylézají ven - nohy, lokty apod. Řada map nepoužívá k zobrazení okolí skyboxy tak, jak tomu bylo dosud v normálním CS, ale modelované objekty, čímž se zlepšil celkový vzhled a dojem z hry.
Na HUDu se zobrazuje vaše poloha v mapě. Při odeslání zprávy spoluhráčům se jim tato pozice zobrazí, takže ví, kde se autor zprávy nachází. To přispěje k lepší orientaci na mapě a dokonalejší spolupráci v týmu. Na otázku, zda v singleplayeru vaši spoluhráči zemřou po zabití v bitvě natrvalo, odpověděli tvůrci, že nikoli. Zdůvodnili to tím, že by tím pouze hráče frustrovali a navíc se stejně dá hra vrátit na předchozí uloženou pozici, takže by to stejně bylo snadné obcházet tímto způsobem.
další nové obrázky
Ve hře je kolem sedmdesáti obličejů, které navíc lze kombinovat s ostatními částmi těla, takže výsledných modelů, které tím můžeme vytvořit, je mnohem víc. Tím na jednu stranu bude hra jistě bohatší, na druhou jsem zvědavý, co to udělá s identifikací nepřátel a vlastních. Z nových herních módů zmiňme alespoň „Defend“, kdy je úkolem po určitou dobu ubránit některou lokaci v mapě, „Win Without Reloading“, což znamená „vyhraj bez přebíjení zásobníku“ anebo blíže nespecifikovaný „Kill Limit“.
Condition Zero by se měl stát pro online hru kompatibilní s klasickým Counter-Strikem v jeho přespříští verzi 1.5 a podle všech dostupných informací vyjde někdy začátkem léta. A co je nejlepší, všech 20 map nebo nové vybavení z Condition Zero bude pro majitele původního Counter-Strike zdarma k downloadu přes Steam - nový způsob distribuce online her, který zároveň slouží jako obrana proti cheatování. Pokud ale budete chtít hrát singleplayer proti botům nebo mít hezčí grafiku a další vychytávky zmiňované výše, musíte si pořídit krabicovou verzi Condition Zero za peníze, což se určitě vyplatí.
zdroj: GameHelper, GameSpot