Novinky okolo DOOM III
zdroj: tisková zpráva

Novinky okolo DOOM III

14. 8. 2004 14:14 | Preview | autor: Redakce Games.cz |

DOOM III je nejen nejdiskutovanější hrou všech dob v našem , ale stal se vedle Warcraftu III i komerčně nejúspěšnější hrou posledních let - za první týden se ho prý v USA prodalo přes 300 tisíc kusů.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Todd Hollenshead na GameSpy řekl, že by toto číslo mohlo být ještě vyšší, kdyby některé obchody nezačaly prodej předčasně (oproti oficiálnímu zahájení 3.8.) a cracknutá verze hry se kvůli tomu neobjevila na pirátské scéně tak brzy (1.8.). Autoři momentálně pracují na patchi, který bude opravovat nějaké problémy v multiplayeru, a také na DOOM III demu, které má nabídnout dvou až tříhodinovou zábavu. Termín jeho vydání se však liší zdroj od zdroje, například na CNN hovoří už o příštím týdnu, zatímco na Shacknews uvádí neurčitý odhad "nejdříve za pár týdnů", což je asi pravděpodobnější.

A na co se můžete těšit ve vzdálenější budoucnosti? Mimojiné na DOOM III datadisk, o jehož přípravu se postará externě nějaká firma spřízněná s id Software, kteří na vše budou jen dohlížet. Podobné to bude v případě Return to Castle Wolfenstein 2 nebo Quake IV od Raven Software, který má mít podle nových informací rovnoměrněji vyváženou singleplayerovou a multiplayerovou část (ve srovnání s D3). Vedle toho chystají Activision ještě dosud neoznámený titul od Splash Damage (tvůrci Wolfenstein: Enemy Territory) s možností síťových klání až 24 hráčů současně. Všechny uvedené hry poběží na DOOM III enginu, který John Carmack postupně zdokonaluje, ale prioritou teď samozřejmě bude jeho čerstvě narozený syn Ryan.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva id Software samozřejmě myslí na fanouškovskou komunitu vytvářející modifikace a dokonce zvažují sponzorování těch nejnadějnějších projektů od zkušených týmů. Z celkového počtu 780 tisíc řádků zdrojového kódu DOOM III jich má být později zpřístupněno veřejnosti zhruba 200-300 tisíc. Balík editačních nástrojů neboli SDK bude obsahovat i jednu mapu s buginou, pod jejímiž koly může zůstat zaklíněn nepřítel. První plnohodnotné modifikace, mezi něž nepočítám tuny upravených konfiguračních souborů z originálu, by měly přinést podporu Capture the Flag a kooperativního multiplayeru. Ten bude nedílnou součástí xboxové verze DOOM III (kterou komplikace s ovládáním a HW nároky možná odsunou na příští rok), ale v PC verzi chybí kvůli nedostatku času pro přizpůsobení designu levelů společné hře dvou lidí.

Na závěr už jen telegraficky tři drobnosti. Scénář pro dlouho odkládaný DOOM film od Universal Pictures je hotov a momentálně ve fázi "pre-produkce", aby se na podzim mohl začít natáčet v Praze a dostat se do kin za 18 měsíců. Zde máte šanci zúčastnit se veřejné sbírky výsledků timedema v 1024x768 na střední detaily a zároveň omrknout, jak rychle běží ostatním na jiných konfiguracích. A konečně pod naší druhou recenzí můžete od včerejšího odpoledne hlasovat, jaké hodnocení v procentech si zaslouží DOOM III podle vašeho názoru - zatím vede známka 90%, která má blízko průměru 89% z GameRankings.

zdroj: Blues, Shacknews, PlanetQuake3, GameZone a další

jd

Nejnovější články