Nový engine Unity 5 měl svoji premiéru na GDC 2014
zdroj: tisková zpráva

Nový engine Unity 5 měl svoji premiéru na GDC 2014

19. 3. 2014 13:38 | Preview | autor: Adam Homola |

Enginům v minulé generaci konzolí kraloval Unreal Engine 3 a v současné době čekáme, až vyjde první hra využívající UE4, která nám svými vizuály otevře ústa a nechá čelisti spadnout až do přízemí. Což se inde horůrku Daylight na začátku příštího měsíce asi nepovede. Sem tam vystrčí růžky ještě CryEngine, ale poslední dobou se stále častěji mluví o “malém” enginu Unity. Jeho čtvrtou verzi tu máme od roku 2012 a tak je nejvyšší čas na Unity 5.

Tu oznámila a předvedla firma Unity Technologies na GDC 2014 a vývojáři by se měli začít těšit. Vedle hromady nových technologií slibují tvůrci enginu také výrazně vylepšený "workflow" a vůbec práci s enginem. A stejně jako dřív bude i u Unity 5 platit velmi jednoduché portování projektu na všechny možné platformy.

“Vydáváním nových verzí Unity chceme vždycky zlepši práci vývojářů pomocí technologie, která je mocnější a jednodušší na aplikování než kdy předtím. Tentokrát dramaticky vylepšujeme Unity jak z pohledu kreativního tvůrce, tak z pohledu obchodníka a to díky velkým vylepšením jako je například shadování založené na fyzice, lighting workflow, nová platforma a nová zabudovaná metoda pro získávání uživatelů,” vysvětlil v tiskové zprávě novoty David Helgason, šéf Unity Technologies.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Unity 5 se chlubí například 64-bitovou technologií, Nvidia PhysX 3.3, integrací SpeedTree, vylepšení NavMesh, optimalizací loadingů, vylepšenými Asset Bundles, novým vícejádrovým job schedulerem a hromadou dalších větších i menších novinek. Navíc nechybí ani addon na WebGL, díky kterému budou moct některé hry běžet i v rámci internetového prohlížeče, jak na GDC dokazuje demo Dead Triggeru 2, které běží jen a pouze na WebGL. Unity 5 si už teď lze objednat na oficiálním webu.

...

Nejnovější články