Tu oznámila a předvedla firma Unity Technologies na GDC 2014 a vývojáři by se měli začít těšit. Vedle hromady nových technologií slibují tvůrci enginu také výrazně vylepšený "workflow" a vůbec práci s enginem. A stejně jako dřív bude i u Unity 5 platit velmi jednoduché portování projektu na všechny možné platformy.
“Vydáváním nových verzí Unity chceme vždycky zlepši práci vývojářů pomocí technologie, která je mocnější a jednodušší na aplikování než kdy předtím. Tentokrát dramaticky vylepšujeme Unity jak z pohledu kreativního tvůrce, tak z pohledu obchodníka a to díky velkým vylepšením jako je například shadování založené na fyzice, lighting workflow, nová platforma a nová zabudovaná metoda pro získávání uživatelů,” vysvětlil v tiskové zprávě novoty David Helgason, šéf Unity Technologies.
Unity 5 se chlubí například 64-bitovou technologií, Nvidia PhysX 3.3, integrací SpeedTree, vylepšení NavMesh, optimalizací loadingů, vylepšenými Asset Bundles, novým vícejádrovým job schedulerem a hromadou dalších větších i menších novinek. Navíc nechybí ani addon na WebGL, díky kterému budou moct některé hry běžet i v rámci internetového prohlížeče, jak na GDC dokazuje demo Dead Triggeru 2, které běží jen a pouze na WebGL. Unity 5 si už teď lze objednat na oficiálním webu.