Obrázek a stav Alan Wake po dvou letech
zdroj: tisková zpráva

Obrázek a stav Alan Wake po dvou letech

3. 10. 2008 23:23 | Preview | autor: Redakce Games.cz |

Proč vývoj trvá takovou věčnost, co se od roku 2005 změnilo v konceptu a o postupném gradování příběhu každé epizody.

Ještě předtím, než si v půlce října v kinech před filmem Max Payne odbude premiéru nový trailer, poskytlo studio Remedy interview finské sajtě Pelaaja a také z něj uvolnilo obrázek. První po téměř dvou letech. Nešlo tedy začít jinak než se zeptat, proč jim zrod Alan Wake trvá takovou věčnost. Hlavnía scénárista Sami Järvi si je toho dobře vědom a vysvětlil, že vytváření hry s otevřeným koncem je obtížné a že na ni mají vysoké kvalitativní nároky. Když v roce 2003 dokončili Max Payne 2, trochu naivně si mysleli, že vše půjde mnohem snáze, než tomu nakonec bylo ve skutečnosti. Řada prvků napoprvé prostě nefungovala a museli je předělávat metodou pokus-omyl, což také zabralo spoustu času. Moc jim nepomohl ani překotně (dle jejich názoru nečekaně) rychlý posun technologií kupředu a rovněž tuhá konkurence na trhu.

Na Alan Wake mají Remedy vyčleněn relativně malý ambiciozní tým. Říkáte si, proč ho tedy nezvětší, ať jim ta práce odsýpá rychleji? Ne, chtějí mít plnou kontrolu nad směrem ubírání se vývoje a aby vše uvnitř studia fungovalo. Mohutné nábory nových zaměstnanců u důležitých projektů považují za riskantní, neboť hrozí, že by pak více času věnovali řešením rozbrojů mezi lidmi než samotné hře, což se stává běžně (naposledy třeba u zrušeného Tiberium).

Obrázek zdroj: tisková zpráva

Když hru poprvé předvedli na E3 2005 v prototypové fázi, měli jasno o jejím konceptu, herním světě, enginu i vizi. Ta dosud zůstala nezměněna, čili příběhový thriller, důraz na filmový styl a zvláštní věci dějící se ve vesnici plné zvláštních lidí. Oproti tomu herní mechanismy se postupně vykrystalizovaly a pořád zkoušejí přidávat nějaké nové. Hledají takové, které by se pro potřeby Alan Wake ideálně hodily a nevidí žádný problém v jejich pozdní implementaci - jako důkaz dokládají, že bullet-time do Max Payne přidali až pár měsíců před dokončením.

Nápad přichystat k příležitosti jeho uvedení na plátna nový trailer původně nebyl myšlen vážně, ale nakonec ho shledali jako vhodnou přiležitost pro připomenutí se v malém kruhu fandům (vzhledem k promítání jen ve Finsku - snad ho někdo natočí :) Aby však předem zkrotili přehnaná očekávání, varovali Remedy, že půjde jen o takový atmosférický filmeček s ukázáním současné podoby hry, ale žádné záběry přímo z hraní, z nějž mají prý velmi dobrý pocit, ale ještě ho nehodlají demonstrovat. S motion-capture a synchronizací animací s dabingem jim mimochodem pomáhá bývalý zaměstnanec Rockstaru.

Na závěr se ještě Sami Järvi vyjádřil na téma epizodického pojetí, o němž se kdysi letmo hovořilo, ale od té doby tento trend v herním průmyslu poněkud ochabl (zrovna dnes Valve přiznali, že své rozšíření Half-Life 2 ani neměli nazývat epizodami kvůli moc dlouhým prodlevám mezi jednotlivými díly). Na každý pád, Alan Wake s tímto pořád počítá a je celý rozdělen na epizody. Cílem je dosáhnout stavu "ještě jedna epizoda a jdu spát" a nabídnout ten samý zážitek, jako když si pořídíte na sadě DVDček kompletní sérii všech částí oblíbeného televizního seriálu (tzn. žádné šíření hry po kouskách). Příběh a jeho postupné gradování bude ve hře shodně strukturováno, včetně nějaké nedořešené dramatické situace na konci každého dílu. Takže i úplný konec, přestože má vazby na hlavní příběh, ponechá některé věci otevřené pro případné pokračování.

Pro datum vydání Alan Wake pořád platí neoblíbená fráze "až bude hotovo". Nic se zatím nezměnilo ani na ne úplně jasných cílových platformách (měly to být X360 a PC), té Vista-exkluzivitě a jestli vydavatelem stále zůstal Microsoft, jehož herní divize i politika v posledních době prošla menším zemětřesením - více o Alan Wake v X06 dojmech a předešlém zpravodajství:

SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY:
Balancování mezi realitou a noční můrou v Alan Wake  [23.1.2008 15:15 - jester]
Gears of War a Alan Wake se připomínají  [10.5.2006 23:23 - korgull]
Trailery: Halo 3, Fable 2, Metal Gear Solid 4, Alan Wake  [9.5.2006 23:23 - jd]
Atmosférický trailer z Alan Wake  [21.6.2005 22:22 - jd]
zdroj: Pelaaja

Nejnovější články