Odhalování malých velkých lidí ve střílečce FOC/US
zdroj: tisková zpráva

Odhalování malých velkých lidí ve střílečce FOC/US

12. 12. 2013 13:16 | Preview | autor: Pavel Dobrovský |

V den, kdy celý svět oslavoval dvacetiny Doomu, se objevila zajímavá hříčka FOC/US, která si pohrává s konvencemi žánru a fotografickým viděním světa. Vaší jedinou zbraní je foťák s teleobjektivem, který dokáže odhalovat mikroskopické nájemníky jednoho pokoje. Jsou sice miniaturní, ale mají na srdci velké lidské obavy a prohry. Krčí se na klice, frustrovaně mlátí do klávesnice, sní o kariéře hudebníka na kytarovém pouzdru nebo bezvládně leží, neschopní pohybu, protože je porazil neúspěch.

FOC/US se měla utkat s konkurencí v soutěži 7 Day FPS, jejíž časový rámec autor Felix Park nestihl, a tak jí rozpracoval a vydal bokem v Unity. Ve svém maximálně několik desítek minut dlouhém trvání je ale FOC/US výraznou hrou, protože ukazuje, jak se dají zdánlivě běžné mechaniky first-person stříleček ohnout k novému druhu zážitku. Při zaměřování pixelových človíčků si nedá nevzpomenout na používání sniperky v akčních hrách. Stiskli byste spoušť, kdybyste viděli myšlenky každého enemáka, kterému umístíte kříž na hlavě?

Vedle žonglování s žánrem stříleček je FOC/US líbivá i ve směru, jak pracuje s herním prostorem. Jste v jednom nevelkém pokoji, ze kterého nemůžete uniknout a pečlivou prací s foťákem odhalujete, že i mezi čtyřmi holými stěnami se dá najít uspokojivý příběh. Až ho najdete, až na vás dolehne, tak si možná miniaturní človíčky začnete sami představovat.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Kdybyste po tom všem rozjímání potřebovali trochu akčnějšího vylamování FPS z pantů, tak tu je připravené SUPERHOT, která to do soutěže 7 Day FPS stihla. SUPERHOT je jedním z nejzajímavějších útoků na mechaniku bullet-timu, protože čas se hýbe pouze ve chvíli, kdy se hýbete vy. V přestřelkách to vytváří velmi zajímavé a napínavé situace, které byste si neměli nechat ujít.

Nejnovější články