Po včerejším spuštění teaser homepage to vypadalo, že si na první informace k The Sims 3 budeme muset počkat až do 19. března, kdy padne embargo na informace. Časopis Games for Windows však před malou chvílí představil svoji dubnovou obálku, slibující exkluzivní dvanáctistránkové odhalení hry. A jako by to nestačilo, programátor Tara dnes na svém blogu rovněž zveřejnil útržky ze zhruba měsíc starého představení hry novinářům:
- Mnohem rozsáhlejší a otevřený herní svět ("sandbox", jako GTA nebo Assassins Creed), který se bude neustále proměňovat ("komplexní simulace"). Nebude z hlediska hratelnosti rozdíl mezi činnostmi uvnitř vlastního domu a venkovními aktivitami, třeba v parku (na obrázku).
- Ukazatele značící plný močový měchýř či potřebu spánku nahradí zbrusu nový systém nálad, koncepčně vybočující z dosud rutinního plnění potřeb Simáků.
- Zásadně překopaná tvorba postavy a pro každého Simáka pět charakteristických rysů: např. velké ego, skromnost či obliba TV. Střetnou-li se dvě postavy, např. jedna milující televizní seriály a druhá je nenávidící, začnou si navzájem obrazovku vypínat a hádat se.
- Dlouhodobě plánující Simáci: workoholická postavička, které seženete práci čišníka v restauraci, si sama koupí kuchařku, ingredience a začne se učit vařit - dokonce zavolá šéfa a pozve ho na večeři, což přijde vhod pro kariérní postup.
- Postavičky naučené dobrým mravům již na návštěvě nebudou pouštět televizi, brát si bez dovolení jídlo nebo si bez vyzvání sedat na pohovku - alespoň dokud je k tomu nedonutíte, na což hostitel pochopitelně bude muset zareagovat. Simák si takové provinění ale zapamatuje a třeba se sám od sebe časem omluví.
- Autory opět EA/Maxis, samotná hra vzniká ve formě menších 2D prototypů, které po případném úspěchu u manažerů vývojáři jednoduše zabudují do celé hry.