Old schoolově vypadající RPG InSomnia si dá druhé kolo na Kickstarteru
zdroj: tisková zpráva

Old schoolově vypadající RPG InSomnia si dá druhé kolo na Kickstarteru

9. 6. 2014 13:15 | Preview | autor: Adam Homola |

Občas se vyplatí to nevzdávat, i když vás odmítnou vydavatelé a třeba i samotní hráči. Ověřili si to tvůrci Next Car Game a v podobnou druhou šanci doufají vývojáři ze Studio MONO. Minulý rok upíchli na Kickstarter své dieselpunkové RPG InSomnia. Chtěli 70 tisíc dolarů, ale kampaň šla tak špatně, že to při 5 tisíci dolarech raději sami zastavili. Po zhruba půl roce se ale vrátí na místo činu a pokusí se o restart kampaně. Druhý pokus na Kickstarteru (a první na Greenlightu) se rozeběhne 23. června, v mezičase ale tvůrci vydali nové video, které hru předvádí v plné parádě.

Jakou částku tvůrci na KS budou chtít zatím neprozradili, ale naznačili, že minule se jim nepovedlo sdělit potenciálním backerům všechny potřebné informace o hře. "Neměli jsme připravený jasný popis hry, což potenciální backery zmátlo. Proto jsme se radši rozhodli Kickstarter zrušit, celé to znovu promyslet, zapracovat na chybách a znovu kampaň spustit později. S jasnější vizí a mnohem větším množstvím obsahu," uvádí v tiskové zprávě vývojář Anatoliy Guyduk.

Jednou z charakteristik hry, kterou se tvůrcům opravdu napoprvé nepodařilo hráčům vysvětlit, a možná to zapříčinilo neúspěch hry na Kickstarteru v prvé řadě, je zaměření na single či multiplayer. Sami jsme podle původních informací nabyli dojmu, že InSomnia má být v zásadě online RPG, přestože podle nových informací jde o singleplayer RPG v otevřeném světě s možností kooperace několika hráčů.

Pokud tvůrci něco tak důležitého nedokázali napoprvé jasně uvést, asi bylo opravdu nutné, aby se nejdříve spálili a později šli do KS kampaně znovu a lépe. Kupříkladu na mě podobná informace funguje automaticky jako tahák. Singleplayer RPG třeba slibuje mnohem větší zaměření na příběh a variabilitu questů než je tomu u onlineovek! Pokud je právě příběh pro někoho důležitý a měl prvně dojem, že InSomnia je onlineovka, automaticky se hře vyhnul, i když se mu hra mohla líbit pojetí soubojů či grafickou stylizací. S aktuální informací, že InSomnia online RPG není, by se tak zájem mnohých mohl znovu oživit.

zdroj: Archiv

Vývojáři si nebudou škudlit všechen materiál jen na Kickstarter a ještě před spuštěním kampaně bychom se měli dočkat spousty nových věcí. Třeba nové video sice hru představí, ale popravdě, že by mi z něj začalo bušit srdce nadšením a nemohl bych toho Kickstarteru dospat... To tedy ne.

Dejme ale tvůrcům ještě jednu šanci. Některé týmy ukázaly, že podruhé to může být výrazně lepší, a když se na ně usměje štěstí, lze projekt zafinancovat i po předchozím neúspěchu. Držíme pěsti, protože hra sama o sobě vypadá už od začátku na papíře zajímavě viz náš článek z října minulého roku.

Nejnovější články