Onlinovka Dual Universe nabídne jeden sdílený vesmír a široké možnosti úpravy planet
zdroj: tisková zpráva

Onlinovka Dual Universe nabídne jeden sdílený vesmír a široké možnosti úpravy planet

22. 6. 2016 16:21 | Preview | autor: Adam Homola |

Vypilovaná dema velkých her s ještě většími rozpočty vyvažovaly na letošní E3 projekty jako Dual Universe. Ten se objevil během PC Gaming Show a během krátké chvíle toho stihl naznačit hodně. Hra staví na technologii CSSC (Continuous Single-Shard Cluster), díky níž budou moct hrát všichni hráči v jednom jediném světě. Tedy žádné oddělené servery, žádné instance nebo zóny, ale jeden sdílený svět tak, jako to funguje například v EVE Online.

Ostatně ta, společně se Space Engineers, byla pro vývojáře z nového studia Novaquark jednou z hlavních inspirací. Sami to tvůrci na webu nebo v tiskové zprávě sice nepřiznávají, ale očkem museli pokukovat i po Minecraftu a vůbec celém žánru stavěcích her.

Druhým hlavním tahákem hry jsou Voxely, které umožní upravovat a vytvářet cokoliv. Přesněji řečeno má mít úplně každý hráč možnost měnit svět k obrazu svému kdykoliv a jakkoliv bude chtít. Tvůrci tak chtějí dle svých slov předat pomyslné klíče od žánru MMORPG hráčům a ti se už mají postarat o zbytek.

Stavět budete moci vesmírné lodě, budovy, základny, ale i města a nakonec i obří vesmírné stanice o velikosti celých planet. Můžete vytvořit i gigantické vesmírné lodě, ve kterých se mohou pohybovat až stovky hráčů. Kdyby se vám nechtělo stavět, můžete si brouzdat zdánlivě nekonečným vesmírem. Ten nabídne miliony procedurálně generovaných planet, které lze díky 64 bitovému Planetary Engine navštěvovat bez omezení.

zdroj: Archiv

To vám ostatně předvede už přiložený trailer z E3, kde uvidíte, jak rychle a bezbolestně jde s lodí odletět z povrchu planety do atmosféry, pak do vesmíru a následně přistát na jiné planetě. Na vybudování nové civilizace tak máte spoustu prostoru, ale nemusíte mířit tak vysoko, můžete vytvořit "jen" vlastní kartel či společenství. V nich má fungovat realistická ekonomika založená na výtvorech hráčů. 

Dual Universe nabídne i možnost skriptování a to do takové míry, že schopný hráč naskriptuje nejen automatizovanou tovární výrobu, ale klidně i vlastní umělou inteligenci. Už teď je jasné, že vývojáři budují spíše nástroje a systémy (od craftingu, přes obchod, až po politikaření), než tradiční hru s jasně danými mantinely, začátkem a koncem.

Jakou hru si uděláte, co tam vybudujete a kolik hráčů zlanaříte do své lodě a civilizace, je už na vašich schopnostech. Zajímavé bude také sledovat, jak moc budou hráči ničit či budovat svět pod rukama všem ostatním, vzhledem k jednomu sdílenému světu. Bohužel zatím netušíme, kdy hra vyjde. Tvůrci se podělili jen o snahu vydat uzavřenou alfaverzi někdy v první polovině příštího roku, ale na plnou verzi si ještě počkáme.

Nejnovější články