Většina hrdinů běžných příběhových RPG je nějak odlišná, vyvolená, chcete-li. Outward ovšem míří jinou cestou, protože v ní obujete boty úplně obyčejného dobrodruha, kterého může zabít prakticky cokoliv. A taky to rádo udělá, když tomu dáte možnost.
Přežívat v divočině můžete buď sami, nebo s kamarádem, a to jak v lokálním splitscreenu, tak online. I v případě kooperace se ale hra neustále ukládá, což znamená, že si nemůžete nahrát předchozí postup, když se vám výsledek situace zrovna dvakrát nepozdává.
Tvůrci si od tohoto přístupu slibují, že se snáze vcítíte do své postavy a nebudete zbytečně riskovat. Ne každá porážka nutně znamená smrt, například banditi za vás můžou žádat výkupné, nebo vás nechají napospas mrchožroutům potom, co vám vyberou kapsy.
zdroj: Archiv
V ideálním případě byste se do podobné situace dostat neměli, jelikož jste přirozeně inteligentní hráči, kteří plánují dopředu a své nepřátele přechytračí. Vašemu intelektu pomůžou různé pasti, speciální předměty a magické rituály.
Nestvůry a lapkové ale nejsou zdaleka jedinými nástrahami, protože v Outward nemůžou chybět survival prvky. Abyste vůbec přežili noc, musíte se někde utábořit, tam přespat a pravidelně jíst a pít. Nebezpečné je také chladné počasí a nakažlivé nemoci.
Příběh vašeho dobrodruha se odehraje pokaždé jinak, protože, na rozdíl od her od Bethesdy, tady nemůžete vynikat v každé dovednosti a pomoct všem na první dobrou. Outward počítá se systémem dědictví, jenž nové postavě přihraje bonus do začátku od té původní. Nováček se může přidat k odlišným frakcím a vybrat si jiné povolání nebo vybavení. S vydáním pod hlavičkou Deep Silver se počítá na 12. února příštího roku, a to jak na PC, tak na Xbox One a PlayStation 4.