Už původní Theme Hospital zvládla ohromit nejednoho hráče osobností, kterou by jí mohly leckteré dnešní hry závidět, a to k tomu ani tvůrci z Bullfrogu nepotřebovali 3D modely a tunu animací. Právě na moderní, nebo možná lépe řečeno aktuální grafiku sází Two Point Hospital, která bude svoji osobnost do jisté míry vyzařovat z více či méně drobných animací.
Základem všeho je oblečení návštěvníků nemocnice, kdy byste měli už na první pohled odhadnout pacientovu osobnost. Na ni bude mít ale vliv spousta vnějších i vnitřních faktorů, které zase chtějí vývojáři demonstrovat skrze pestrou škálu animací.
Tou nejjednodušší a na pohled nejobyčejnější je samotný vizuální kontakt s ostatními. Tvůrci na prezentaci na EGX Rezzed prozradili, že když dali hru poprvé dohromady a koukali, jak se všichni panáci prochází nemocnicí, skoro se lekli. Všechno totiž působilo hrozně mrtvě, sterilně a neosobně. Důvod byl přitom prostý – každý panák si šel jen a pouze za svým, neřešil nic jiného a všechny a všechno ostatní naprosto ignoroval.
zdroj: Archiv
To tvůrci záhy změnili prostým přidáním pohledů. Panáci se tak najednou začali rozhlížet kolem sebe, udržovat oční kontakt s ostatními, sledovat jiné pacienty, doktory a vůbec vnímat své okolí. Už jen taková drobnost Two Point Hospital prý nesmírně oživila, a tím tvůrci teprve začali. Dalším krokem byla celá plejáda animací, které bylo do hry potřeba přidat a které mají sloužit jak pro pobavení, tak coby informace pro hráče.
Vy se samozřejmě můžete i nadále přehrabovat v tabulkách, grafech a různých menu hry a zkoumat, co se kde děje a jak to vylepšit. Nebo si prostě všimnete, že se vám támhle v rohu pár pacientů klepe zimou a v dané části nemocnice jednoduše přidáte víc topení.
Animace jsou přitom úmyslně přehnané, a to jak z důvodu celého nevážného tónu hry, tak proto, abyste si jich vůbec všimli. Na všechno totiž koukáte z výšky, což vyžaduje výrazné a čitelné animace i v případě, kdy jen tak přelétáváte očima nad místnostmi a koridory nemocnice. Vývojáři vás rozhodně nebudou nutit hru přibližovat a pečlivě studovat jednotlivé nuance v animacích každého z panáků. Všechno by mělo být vidět na první pohled a tak, abyste se podle toho mohli hned zařídit.
Každá postava bude mít k tomu všemu navíc i nějaké náhodně vybrané pozitivní a negativní vlastnosti, včetně různých fyzických specifik. Někdo tak může kulhat, jiný chodit rychleji, někdo bude rád tancovat a bručoun se bude zase za každou cenu s každým hádat. To všechno bude mít vliv na jejich bezprostřední okolí a může to ovlivnit náladu citlivějších jedinců.
Vliv na náladu nemocnice budou mít i vaši doktoři – když pacienta omylem zabijí, nebude to jen průšvih pro daného doktora, mrtvého pacienta a vaši reputaci, ale na nějaký čas to negativně ovlivní i celou nemocnici. A mimochodem, v Two Point Hospital budete moct mít na rozdíl od Theme Hospital i doktorky či uklízečky.
Two Point Hospital by měla vyjít na PC ještě letos a zatím vypadá opravdu jako slušný a velmi nadějný duchovní nástupce Theme Hospital. Snad se to vývojářům nerozbije pod rukama a všechno klapne tak, jak má. A pokud ne, nevadí – Theme Hospital je pořád na GOGu a je pořád stejně dobrá.