Pacienti i doktoři budou mít v Two Point Hospital vlastní osobnost
zdroj: tisková zpráva

Pacienti i doktoři budou mít v Two Point Hospital vlastní osobnost

26. 4. 2018 10:48 | Preview | autor: Adam Homola |

Theme Hospital nikdy nedostala pořádného nástupce, ale to se brzy možná změní. Jestli měla nějaká hra největší šanci na pomyslný titul krále nevážných nemocničních simulací, je to chystaná Two Point Hospital. Nejenže zatím vypadá po všech stránkách minimálně adekvátně, má taky osobnost. A právě o ní se teď tvůrci z Two Point Studios rozpovídali.

Už původní Theme Hospital zvládla ohromit nejednoho hráče osobností, kterou by jí mohly leckteré dnešní hry závidět, a to k tomu ani tvůrci z Bullfrogu nepotřebovali 3D modely a tunu animací. Právě na moderní, nebo možná lépe řečeno aktuální grafiku sází Two Point Hospital, která bude svoji osobnost do jisté míry vyzařovat z více či méně drobných animací.

Základem všeho je oblečení návštěvníků nemocnice, kdy byste měli už na první pohled odhadnout pacientovu osobnost. Na ni bude mít ale vliv spousta vnějších i vnitřních faktorů, které zase chtějí vývojáři demonstrovat skrze pestrou škálu animací.

Tou nejjednodušší a na pohled nejobyčejnější je samotný vizuální kontakt s ostatními. Tvůrci na prezentaci na EGX Rezzed prozradili, že když dali hru poprvé dohromady a koukali, jak se všichni panáci prochází nemocnicí, skoro se lekli. Všechno totiž působilo hrozně mrtvě, sterilně a neosobně. Důvod byl přitom prostý – každý panák si šel jen a pouze za svým, neřešil nic jiného a všechny a všechno ostatní naprosto ignoroval.

zdroj: Archiv

To tvůrci záhy změnili prostým přidáním pohledů. Panáci se tak najednou začali rozhlížet kolem sebe, udržovat oční kontakt s ostatními, sledovat jiné pacienty, doktory a vůbec vnímat své okolí. Už jen taková drobnost Two Point Hospital prý nesmírně oživila, a tím tvůrci teprve začali. Dalším krokem byla celá plejáda animací, které bylo do hry potřeba přidat a které mají sloužit jak pro pobavení, tak coby informace pro hráče.

Vy se samozřejmě můžete i nadále přehrabovat v tabulkách, grafech a různých menu hry a zkoumat, co se kde děje a jak to vylepšit. Nebo si prostě všimnete, že se vám támhle v rohu pár pacientů klepe zimou a v dané části nemocnice jednoduše přidáte víc topení.

Animace jsou přitom úmyslně přehnané, a to jak z důvodu celého nevážného tónu hry, tak proto, abyste si jich vůbec všimli. Na všechno totiž koukáte z výšky, což vyžaduje výrazné a čitelné animace i v případě, kdy jen tak přelétáváte očima nad místnostmi a koridory nemocnice. Vývojáři vás rozhodně nebudou nutit hru přibližovat a pečlivě studovat jednotlivé nuance v animacích každého z panáků. Všechno by mělo být vidět na první pohled a tak, abyste se podle toho mohli hned zařídit.

Každá postava bude mít k tomu všemu navíc i nějaké náhodně vybrané pozitivní a negativní vlastnosti, včetně různých fyzických specifik. Někdo tak může kulhat, jiný chodit rychleji, někdo bude rád tancovat a bručoun se bude zase za každou cenu s každým hádat. To všechno bude mít vliv na jejich bezprostřední okolí a může to ovlivnit náladu citlivějších jedinců.

Vliv na náladu nemocnice budou mít i vaši doktoři – když pacienta omylem zabijí, nebude to jen průšvih pro daného doktora, mrtvého pacienta a vaši reputaci, ale na nějaký čas to negativně ovlivní i celou nemocnici. A mimochodem, v Two Point Hospital budete moct mít na rozdíl od Theme Hospital i doktorky či uklízečky.

Two Point Hospital by měla vyjít na PC ještě letos a zatím vypadá opravdu jako slušný a velmi nadějný duchovní nástupce Theme Hospital. Snad se to vývojářům nerozbije pod rukama a všechno klapne tak, jak má. A pokud ne, nevadí – Theme Hospital je pořád na GOGu a je pořád stejně dobrá.

Nejnovější články