Patche, datadisky, singleplayer a vůbec růžová budoucnost Hearthstone
zdroj: tisková zpráva

Patche, datadisky, singleplayer a vůbec růžová budoucnost Hearthstone

9. 11. 2013 16:00 | Preview | autor: Adam Homola |

Hearthstone: Heroes of WarCraft rozhodně příjemně překvapil. Hra byla na BlizzConu vystavena docela prominentně a svých pár minut slávy si užila i při zahajovacím ceremoniálu. Rob Pardo během něj oznámil, že hra bude v otevřené betě příští měsíc, a taky že se chystají verze pro iPhone a Android. Na speciálním panelu ale padlo mnohem více informací, především o tom, co se chystá. A jsou to změny zajímavé. Napřed ale trochu čísel. Podle Blizzardu neutratilo 44 procent současných tříhvězdičkových Masterů ve hře ani dolar. Hezký důkaz toho, že tady udělal někdo mikrotransakce citlivě, protože vůbec nejsou potřeba.

Beta byla zprvu dost omezená, ale postupně se rozšiřovala a za měsíc bude hra otevřená pro všechny. Aktuální stav je ale takový, že v uzavřené betě je už přes milion hráčů a číslo pořád narůstá. Jsem zvědavý, jestli Blizzard zveřejní nějaké statistiky o počtu hráčů za prosinec, kdy bude hra veřejně dostupná. Tvůrci ze statistik vyčetli, že ten, kdo začíná hru jako první, má jen velmi malou výhodu oproti protiháči, který jede jako druhý. Kdo neví, tak druhý hráč dostane jednu kartu “navíc” a navrch ještě kartu s prstenem, který přidává +1 mana.

Balanc je prý zatím docela v pohodě, ale to by nebyla PvP hra, aby se neustále neupravoval. V nadcházejících patchích se pár karet poměrně dost změní. Například zákeřný Mind Control už nebude stát 8 many, ale poskočí na 10. Ze statistik se taky vyčetlo, že bude lepší, když se život Starving Buzzarda sníží ze 2 na 1. Prý to byla proti Druidům, Mágům a Rogueům hodně silná karta, s níž se těžko bojovalo. Nějaké změny se dočká taky karta Unleash the Hounds, ale tady tvůrci zatím přesně neví co s ní. Ví ale, že její současný stav není úplně košer, a tak se bude upravovat.

Změn se dočká také Ranked Play, který by měl být po novém patchi mnohem transparentnější a ti nejlepší hráči by měli mít víc možností jak se od sebe odlišit. Nově budou všichni hráči každý měsíc restartovaní na Rank 25: “Angry Chicken” a hra vás bude mnohem lépe párovat s hráči, kteří mají podobný rank jako vy.

Když vyhrajete hru, tak dostanete hvězdičku a s dostatkem hvězdiček získáte nový rank. Každý nový rank bude mít přitom svoji vlastní ikonu a medaili, takže se budete moct hezky pochlubit svými úspěchy ve vašem profilu. Když by se vám náhodou dařilo vyhrávat víc her za sebou, můžete dostat nějaké bonusové hvězdičky. Na vyšších rancích ale za každou prohru přijdete o jednu hvězdičku.

Ti nejlepší z nejlepších budou moct získat rank Legend, o který až do konce probíhající sezóny nepřijdete ať se děje, co se děje. Že se vám nechce stresovat se v Ranked módu? No a co byste řekli na speciální zadní strany karet? Dostanete je, pokud budete v Ranked módu hrát. Co sezóna, to nová zadní strana karet. Blbůstka, ale příjemná. Své karty pochopitelně vidíte z přední strany, ale nepřítel vaše karty, které máte v ruce, uvidí ze strany zadní. A tak se můžete pochlubit jinou zadní stranou, než bude mít on.

S módem Ranked Play souvisí ještě jedna novota, kterou jsem už naťukl v předchozí novince o Hearthstone - zlaté verze hrdinů. K těm se ale jen tak nedostanete. Budete muset odehrát 500 Ranked zápasů s jedním hrdinou, abyste získali jeho zlatou verzi. Pak ale dostanete fajnového zlaťáka se speciálními animacemi.

Čeho se v následujících patchích nedočkáme, ale do hry to přibyde někdy v průběhu příštího roku, je možnost znovu se připojit do probíhající hry, pokud vám padne připojení. Jde o něco podobného, jako už nějakou dobu funguje ve StarCraftu II. Vývojáři chystají taky spousty nových efektů a animací, které budou do hry průběžně přidávat.

Co se chystá ještě na později, spíše až na druhou polovinu příštího roku, jsou mobilní verze. iPadová verze by měla přijít relativně brzy, ale verze pro Android a iPhone bude až později. Na panelu oznámili tvůrci taky Windows 8 Touch verzi, ale opět platí, že to hned tak nebude.

V trochu vzdálenější budoucnosti se můžeme těšit i na datadisky, které budou do hry přidávat celé nové balíčky karet. A co je asi úplně nejvíce vzdálené, jsou "singleplayerová dobrodružství". Vývojáři toho mají v plánu skutečně hodně. Až člověka zamrzí, že na hře dělá jen 15 lidí a tak si na některé oznámené věci budeme muset počkat velmi dlouho.

Nejnovější články