Pillars of Eternity II: Deadfire obsáhne velké souostroví a bude v tichomořském stylu
zdroj: Vlastní foto autora

Pillars of Eternity II: Deadfire obsáhne velké souostroví a bude v tichomořském stylu

27. 1. 2017 10:50 | Preview | autor: Aleš Smutný |

Jak jsme vás včera informovali, Obsidian Entertainment opravdu spustil na Figu crowdfundingovou kampaň na Pillars of Eternity II: Deadfire. A než jsme stačili mrknout, už mají přes 900 tisíc z požadovaného cíle 1,1 milionu dolarů. Nicméně, pro investory je cílová částka stanovená na 2,25 milionů, které ale asi kampaň překoná. Pro nás je důležité, že spolu s ní přibyla spousta nových informací ohledně druhého dílu.

Zápletka je jasná: obrovitá socha pod vaším hradem a pozemskými statky Caed Nua, hostí znovuzrozeného boha světla a znovuzrození (takže vlastně jen plní co má v popisu práce) Eotha. Problém je v tom, že Eothas se rozhodne vyhrabat ven, což znamená, že vám zničí hrad, rozšlape přilehlé domy, většinu lidí zabije a vás nechá naživu spíše jen nedopatřením. Na vás je vydat se po stopách titána, což by nemělo být tak těžké, a promluvit si s ním o vedlejších ztrátách, budoucnosti světa a také vaší, což už bude výrazně těžší.

Cesta za zbloudilým bohem vás zavede na souostroví Deadfire, které propůjčilo podtitul hře. Pokud byla první Pillars of Eternity ve stylu evropského podnebí, pak druhý díl bude silně ovlivněný pacifickou kulturní tradicí, především pak Polynésií. Na desítkách ostrovů očekávejte velmi odlišné biotopy, od husté džungle, po vyprahlou poušť. Deadfire leží ještě dál na východ, než jsou kolonie Eastern Reach a jde o unikátní kulturu, kde ovšem najdete i kolonisty ze západu.

zdroj: Archiv

Na ostrovech se spolu potýkají, kromě malých lokálních konfliktů, zájmy obchodních společností ze západu, místní populace, ale také třeba pirátských skupin, které logicky musí v oblasti s tak velkým obchodem prosperovat. Mimochodem, pokud byste se těšili na svou starou partu, máme pro vás dobrou i špatnou zprávu. Ta dobrá je, že se vaši bývali souputníci vrátí, ta špatná, že jen někteří. Potvrzený byl zatím vlastně jen Edér, který se sem vydal… No, na to už si budete muset přijít sami.

Pillars of Eternity II: Deadfire bude mít čerstvou zásobu nových společníků, i když si teoreticky můžete na začátku navolit vlastní parťáky. Nicméně by to asi byla škoda, protože Obsidiani tvrdí, že tentokrát si s postavami opravdu vyhráli a u mnoha z nich dojde k jejich osobnostnímu rozvoji na delší časové ploše a ne během prvních pár hodin. Poučili se prý i z Tyranny v práci s velkými frakcemi, takže by vaše rozhodnutí ke komu se přidat, měla být více smysluplná a promítnou se do hry výraznějším stylem. Pokud by vám chyběla správa vaší pevnosti, nevěšte hlavu, autoři mají připravenou náhradu, tedy „něco,“ co budete moci vylepšovat a spravovat. Kdybych měl od boku hádat, bude to loď.

Tvůrci se chlubí systémem dynamického počasí, které se bude průběžně měnit a projeví se na světě. Bouřka tak větrem rozhoupá lampy, déšť přiměje lidi, aby si něčím zakryli hlavu a nebo se šli někam schovat apod. Vylepšení dozná umělá inteligence a to jak při pathfindingu, tak i u nepřátel během bojů.

Souboje budou (díkybohu!) v základním nastavení pomalejší, než v prvním dílu, nicméně rychlost si můžete navolit sami. Stejně tak si půjde zapnout Story Time mód, který souboje výrazně ulehčuje a vy se můžete soustředit na příběh, dialogy a rozhodování. Druhý díl bude počítat s vašimi volbami z jedničky, takže třeba pokud vám Edér zemřel, už ho tu nepotkáte. Nicméně, následky některých vašich rozhodnutí by měly být rafinovanější, než jen to, zda je někdo mrtvý či ne.

Jelikož je nyní prakticky jisté, že projekt vybere dost peněz, zůstává otázka, jak dlouho bude vývoj trvat. Tým na hře v určité formě pracuje už rok, od dokončení druhého dílu datadisku White March. Na Tyranny tak zjevně pracoval jiný tým. Vývoj jedničky po úspěšném Kickstarteru trval ještě dva a půl roku, nicméně tým má teď už hotový technologický základ, spoustu assetů apod. Když tedy doručení odměn na Figu říká cca první kvartál roku 2018, je to realistický odhad, od nějž by se snad neměl tým výrazně odchýlit.

Pokud tedy chcete na vývoj přispět a zajistit si tak třeba přístup do bety a nebo zainvestovat víc a třeba pojmenovat a navrhnout pirátskou loď a její posádku, zamiřte na stránky projektu na Figu.

 

Nejnovější články