Minule jsme si připomněli několik novinek ve válečné FPS Call of Duty: World at War, dnes plynně navážeme. Hned v úvodním levelu Makin Raid (čili tom, který začíná mučením vašeho kolegy a následným osvobozením tábora, viz preview) si navíc uvědomíte další přednost hry, a to sice možnost volby vlastní cesty.
V tomto případě se ocitnete na bojišti kolem rybářské vesnice vyvýšené nad vodou a bude jen na vás, jestli vesnici podejdete, proplavete až na pláž a pak budete dál cestovat podel stromů, nebo se naopak přidržíte vyjeté trasy a projdete skrz domy. To vše samozřejmě za doprovododu granátů, výbuchů atd.
Naopak v síťové hře se často objeví vehikly, přičemž vývojáři si jsou vědomi, že spoustu lidí multiplayer chytnul právě pro absenci pojízdných vozítek a tudíž mapy rozdělí na klasicky koncipované (jen vojáci) a ty s vozidly. Navíc se můžete těšit i na obojživelné tanky LVT, schopné vjízdět do vody. Oheň a voda mají vůbec tentokrát hrát mnohem podstatnější roli.
O kooperativním režimu pro čtyři padla zmínka již v preview, zbývá tedy jen doplnit, že v tomto módu se během hraní bude automaticky upravovat obtížnost podle toho, jak se vám zrovna bude dařit. Z nedávného rozhovoru s tvůrci, kde se mj. rozebírají i úspěchy a neúspěchy třetího dílu, stojí za zmínku ještě poznámka, že pětka bude celkově nejasnější, temnější a ostřejší než předchozí díly v sérii.
Call of Duty: World at War vyjde dle slov produkce ještě letos na podzim pro PC, Xbox360, PS3 a Wii (předobjednat) - více v našem preview a předešlém zpravodajství.