Hned na úvod je ale potřeba zdůraznit, že o automatickou a plošnou podporu klávesnice a myši pro všechny existující hry nejde. Implementace nového způsobu ovládání je jen a pouze na vývojářích, nikoliv na Microsoftu. Ten to nyní pouze umožnil a bude zajímavé sledovat, kdo všechno se toho chytí.
Jak už Microsoft oznámil na nedávné akci X018, jedním z prvních titulů s podporou klávesnice a myši je populární Fortnite od Epic Games. Vývojáři z Epicu tu navíc upraví matchmaking tak, aby k sobě pároval pouze hráče využívající stejný způsob ovládání. Nemělo by se tak stát, že byste se s gamepadem najednou ocitli v zápase proti hráčům, co mají klávesnici a myš.
Vedle Fortnite můžete podporu klávesnice a myši vyzkoušet od dnešního dne také ve Warframe. Ještě v průběhu tohoto měsíce pak podporu přidají Bomber Crew, Deep Rock Galactic, Strange Brigade, Verminitide 2, War Thunder a X-Morph Defense. Zatím bez konkrétního data vydání, ale s přislíbenou oficiální podporou, tu pak máme Children of Morta, DayZ, Minion Master, Moonlighter, Vigor, Warface a Wargroove.
Microsoft se navíc domluvil s výrobcem periferií Razer, který pro Xbox vytvoří speciální novou klávesnici a myš se štemplem „Designed for Xbox“. To v praxi znamená stoprocentní kompatibilitu s konzolí, speciální xboxí tlačítko a podporu pro Xbox Dynamic Lighting – tedy systém, kdy vám bude klávesnice i myš svítit a blikat podle toho, co se zrovna děje na obrazovce.
Další novinky o klávesnicích a myších se značkou „Designed for Xbox“ se prý dozvíme na lednovém veletrhu CES, jak na Xbox Wire oznámil Jason Ronald, šéf programového managementu pro Xbox.
zdroj: Archiv