Když už to vypadalo, že letošní ročník veletrhu GDC nepřinese nic převratného, vylezli vývojáři z RealTime Worlds (jsou mezi nimi autoři GTA, bývalý ředitel Sony a především jde o tvůrce loňského Crackdown) po bezmála třech letech na svět s čistě multiplayerové akce APB (v roce 2005 s názvem All Points Bulletin) a kompletně vyrazili dech všem přítomným. Už vás nebaví odhadovat, jestli se někdy dočkáte GTA s pořádným online módem? Těšte se na APB, protože v něm najdete snad všechno, co si lze od tohoto typu hry přát.
Všechno začne komfortním editorem vzhledu postavy: budete tu moci měnit velikosti lícních kostí, natahovat různé části vlasů, zvětšit obočí či přidávat jizvy. Nebude problém si nakreslit tetování a přilepit ho postavě na tělo, kam se vám zachce: co do oblečení tu budou zastoupeny snad všechny střihy džínů i velikosti triček a košil, od formálních kancelářských obleků po pouliční módu. Nakolik věrnou podobu budete ve hře moci vytvořit demonstruje závěr první ukázky, v níž vývojáři vyrobili model Petera Molyneuxe, Warrena Spectora i Shigera Miyamota, oblečeného do parádních trenek s Mariem.
zdroj: Archiv
APB - GDC '08 tvorba postavy
V úvodu si zvolíte, zda chcete stát na straně zákona nebo se přidat k některému gangu. V APB nenajdete žádné questy ani příběhovou linku: všechno bude záviset čistě na hráčích a dodržování pár pravidel. Mafiáni si před provedením nějaké akce budou muset vyžádat svolení od svých šéfů, kterého se jim pochopitelně bude dostávat v hojném počtu: však také jediným cílem těchto skupin bude páchat zločiny, krást a pochopitelně se nedat chytit policií.
zdroj: Archiv
APB - GDC '08 ukázky z hraní
APB staví na jednoduchém konceptu, který má dle mého názoru šanci na obrovský úspěch a pokud vývojáři APB dovedou dostat do povědomí hráčů, než ji dle plánů koncem roku vydají pro PC a X360, věřím, že dovede pořádně zamotat hlavu všem skalním fandům Saints Row i GTA.