Hra je rozdělená na dvě fáze: objevování a boj. Nejdříve ze všeho je vygenerován fantasy svět ohrožený silami Chaosu a pokrytý nejen darebáky, ale i náhodně vytvořenými a uspořádanými questy a událostmi. Vaším úkolem je objevit, co můžete, a zničit, co musíte. Jednou budete chodit po svých, jindy se nalodíte na koráb a vydáte se brázdit oceán, a dokonce je možné i vzletět k nebesům v horkovzdušném balónu.
Když se pak dostanete do bitvy, For The King nejvíc ze všeho připomíná žánr JRPG. Obě strany stojí proti sobě seřazené jak napoleonský pluk o třech lidech a buď používají schopnosti a útočí, nebo čekají, až na ně to samé zkusí nepřítel. Vývojáři se chlubí tím, že bojový systém je vážně unikátní a můžete do něj zasáhnout různými způsoby, což nepříliš přehledně demonstruje následující video.
zdroj: Archiv
Všechny extrovertní podivíny, co si svá fantastická dobrodružství radši užívají spolu s ostatními lidmi místo o uklidňující, sladké samotě, určitě potěší možnost kooperativního multiplayeru. Hra je sice bez problémů hratelná i v jednom člověku, ale v plné partě tří lidí se vám otevřou zajímavé taktiky, například se rozdělit, abyste za kratší čas prozkoumali širší prostor. V plné verzi prý bude vybalancovaná i možnost hrát ve dvou, které se zatím vývojáři tolik nevěnovali.
Co se týče složení vaší družiny, vypadá to na klasickou várku fantasy klišé. Lovec připomíná Orlanda Blooma, protože umí střílet z luku, mudrc zastupuje roli čaroděje Mithrandira, kovář je nezlomný jako syn Glóinův. Postupně si ale můžete odemknout i zajímavější parťáky, například bylinkáře, dřevorubce nebo pokladače pastí.
Všechno jsou to, alespoň co do názvu a stylizace, obyčejná povolání obyčejných lidí, takže moc nechápu, proč bojují ve jménu navoněné královny vdovy, co si žije v krásném paláci, nosí brokátové róby a nikdy v životě se nedotkla poctivé práce. Ale je pravda, že někdy je možná lepší třídní boj na chvíli odložit, aspoň dokud nebude ukončen o něco důležitější boj proti nepředstavitelným hrůzám pekelným.
Když válku prohrajete, je konec, i když samozřejmě ne úplný. Systémem progrese byste hru mohli směle zařadit do žánru roguelike, protože celý svět se zkrátka vygeneruje znovu a vy začínáte od píky. Zůstanou vám však nové třídy nebo kousky legendárních zbraní, co jste minule odemkli, takže byste se časem měli posouvat blíž a blíž konečnému vítězství.
zdroj: Archiv
For The King si prošlo jak Kickstarterem, tak early accessem na Steamu, a počátkem dubna se konečně chystá na plné vydání. Než se tak stane, můžete ještě využít snížené ceny v předběžném přístupu, která momentálně činí 15 eur. Plná verze bude o něco dražší.