Poslední info před Uncharted: Drake Fortune
zdroj: tisková zpráva

Poslední info před Uncharted: Drake Fortune

2. 11. 2007 9:09 | Preview | autor: Redakce Games.cz |

Proč šlo tuhle tombraiderovku vyvinout pouze na PS3, jak dlouhý zážitek nabídne či jak to bude s lineárností. + VÝBORNÝ TRAILER

Rozhovor se spoluprezidentem Naughty Dog Evanem Wellsem na australském serveru PALGN vynesl na světlo další zajímavé info nejenom ve vztahu k příchozí hodně akční tombraiderovce pro PS3 - Uncharted: Drake’s Fortune. Předně tolik, že tvůrci se nechtěli svézt na vlně popularity s dalším dílem ve známé Jak & Daxter sérii (kterou nicméně na rozdíl od Crashe ještě neopouštějí) a tak upřednostnili vytvořit něco zcela nového. Vývoj Uncharted trval tři roky, z čehož však dva reprezentuje práce na herním kódu, předtím se Naughty Dog spíše připravovali do akce. Hra je aktuálně hotova a už 8. listopadu se na PSN objeví demo.

Singleplayer má průměrnému hráči prý napoprvé trvat nějakých deset-dvanáct hodin (tzn. že budete po osmi hodinách hotoví:), své si k tomu řekne i prvotní volba obtížnosti (čtyři typy - od easy po crushing) a eventuální snaha vyždímat ze hry maximum. Tzn. nejenom nalézt porůznu poschovávané truhlice, ale také způsob, jakým to tady budete hrát (headshoty, různá komba při boji tváří v tvář, atp.), za což máte získávat medaile a za tyto se vám posléze zpřístupní údajně masivní bonusový kontent. Sem patří hraní za další postavy, interview s tvůrci a herci, co se podíleli na dabingu, apod.

zdroj: Archiv


Uncharted halloween trailer - stažitelná verze (50 MB, HD)

Hodně interesantní pasáž je ta, v níž se Evan zaměřuje na skutečnosti, proč že je Uncharted hrou realizovatelnou toliko na PS3. Prvním z bodů má být harddisk, jehož přítomnost zaručuje bezproblémové načítání dat, neboli tenhle projekt jede bez loadingových prodlev. Druhým je vysokokapacitní Blu-ray médium, jež tvůrci zaplnili 25GB dat. A třebaže Evan připouští, že by to nakonec DVD mohlo unést, jednalo by se o poněkud odlišnou hru. V první řadě ne již tak vizuálně přitažlivou. A do třetice tu je výkonný Cell procesor významně spolu pomáhající animacím, řeč je zejména o parádním rozpohybování hlavní postavy, která má mít přes 3.500 různých animací (ovšem pozor, mezi tyto se počítá např. i ta, kdy stojí jenom trochu jinak opřený o zeď). A významně napomáhající komplexnímu programování. Odhad je, že v jednu chvíli tvůrci využili max. 50% SPU a vědomí, že tu je obrovský potenciál převyšující rozdíl, jaký byl mezi posledním Jak III a prvním Jak & Daxter na PS2. Podle Evana se zkrátka máme na co těšit, ovšem ve vztahu k Uncharted to rozhodně nebude multiplayer. Jde o ryze singleplayerové dobrodružství, k němuž hudební soundtrack vytvořil Greg Edmonson. Od nějž máme čekat tematicky různorodou instrumentální kulisu…

Stran přechodu z PS2 na PS3 se mělo jednat pro tvůrce o mimořádně náročný proces - co se týče samotného vývoje. Na PS2 Naughty Dog totiž využívali vlastní programovací jazyk, který vymysleli na PSOne, nicméně s PS3 se dostavilo poznání, že zdejší komplexnost si vyžaduje změnu. Takže byli nuceni přejít na standardní C++. Mezi řádky se lze dovtípit, že programování pro PS3 bude skutečně pořádná fuška, koneckonců tohle se éterem neslo i v začátcích éry PS2, která však oproti své mladší sestřičce měla před konkurencí náskok.

Obrázek zdroj: tisková zpráva No nic, zpátky k Uncharted, kde vás na jednu stranu čeká obvyklá lineární pouť, ale tvůrci mluví o alternativních možnostech, jak překonat nástrahy herního prostředí, resp. jakým způsobem se skrze něj dostat dál. V případě konfrontačního rámce uvedené pochopitelně dává smysl, což oceníte stejně jako údajně vyspělou AI vašich soupeřů, která je však úmyslně nastavená tak, aby vás hraní především bavilo.

Velká pozornost byla ještě věnována nadabování postav, kteréžto se objeví v osmi jazykových variantách (textová podpora bude mít na výběr z 13-ti různých jazyků), což ve finále znamená cca 35.000 audio souborů jenom v angličtině. Uncharted defaultně podporuje jak vibrační funkce, tak technologii citlivosti na pohyb SIXAXIS padu, která se přihlásí o slovo např. při balancování na okrajích platforem, při přecházení spadlého kmenu stromu nad nějakou průrvou nebo při zacilování hodu granátem, kde výrazně vylepší přehled o situaci díky naklonění kamerového pohledu.
zdroj: PALGN

mart

Nejnovější články