Postapokalyptické RPG Bedlam připomíná "Fallout na kolečkách"
zdroj: tisková zpráva

Postapokalyptické RPG Bedlam připomíná "Fallout na kolečkách"

3. 10. 2014 10:15 | Preview | autor: Ladislav Loukota |

Po včerejší zmínce o Graywalkers: Purgatory bylo nutno odčinit historickou křivdu a věnovat pár slov i "konkurenční" post-apo hře Bedlam. Její stylizovaná grafika i koncept v sobě kombinují svět po konci světa s roguelike principy a působí jako recept na hru, u které strávíte opravdu hodně dramatických hodin. O unikátní zážitek se má při tom postarat náhodné generování herního prostředí, jak je u nezávislých her čím dál častější.

Jak se sluší na roguelike hru, měnit se má prostředí, typy setkání i nalezené suroviny. Zároveň se má počítat každá smrt každé vaší postavy, které budou padat v bleskových bitvách na tahy bez určeného pořadí postav - když jste na tahu, můžete nasadit libovolnou postavu.

Stylově vyvedeným post-apo prostředím hry se budete pachtit jako velitelé Dozeru, mobilní pevnosti táhnoucí zdevastovanou pouštní krajinou v hledání bájného (utopického) města. Dozer můžete vybavit jednou z několika zbraní, kterou lze použít v boji, nebo k objevení jinak nedostupného místa se zajímavými surovinami (ve hře jsou celkem tři, aby to bylo přehledné a jednoduché) a technologiemi. Není snad třeba dodávat, že lze Dozer upgradovat.

bed41 zdroj: tisková zpráva

Bedlam je, podobně jako třeba FTL, stavěná na hraní na jeden zátah. Spustíte hru, vyberete si postavy, vybavíte Dozer, vyrazíte na misi a někde po cestě zemřete. Může to celé trvat pár minut nebo pár desítek minut. Když po mnoha pokusech a dramatických bitvách dorazíte do bájného města Aztec, můžete se buď sami poplácat po rameni a podívat se na statistiky, nebo risknout všechno a vyrazit na cestu zpět do startovního bodu v odemykatelném módu Double Down. Zůstanou vám všechny upgrady, suroviny i statistiky, ale když po cestě zemřete, o všechno přijdete. Volba je na vás.

Na Bedlam pracuje tým Skyshine Games, jehož součástí je mimo jiné i art director Darksiders - nejde tudíž o výtvor z univerzity čerstvě vzešlých zelenáčů. Vývojáři potřebují na dokončení hry 130 tisíc babek, které sbírají skrze kampaň na Kickstarteru. I když je vyberou (mají už skoro šedesát), počítají s dokončením hry někdy v létě příštího roku. Nechybí jim každopádně podpora známých vývojářských kolegů, přičemž třeba šéf studia Obsidian označil Bedlam za "Fallout na kolečkách", což je od člověka (Feargus Urquhart), který oba dva Fallouty produkoval, docela poklona.

Pokud máte chuť na roadtrip, v němž se mísí Fallout, Chvalozpěv na Leibowitze a The Banner Saga (Bedlam běží na stejném enginu), může tvůrcům přispět tady.

zdroj: Archiv

Nejnovější články