Postavy v Mount and Blade II: Bannerlord nejspíš můžou zemřít nadobro
zdroj: tisková zpráva

Postavy v Mount and Blade II: Bannerlord nejspíš můžou zemřít nadobro

12. 1. 2017 12:39 | Preview | autor: Václav Pecháček |

Pro fanouška svérázné RPG série Mount and Blade musí být velice těžké každý den nevyhlížet z okna a nedoufat, že mu pan pošťák přinese čerstvou kopii pokračování s podtitulem Bannerlord. Čekání bylo v posledních měsících o to těžší, že od představení vzrušujícího obléhání hradu na Gamescomu se to informacemi o hře příliš nehemžilo. A pak se na fóru objevil komunitní manažer společnosti TaleWorlds honosící se pseudonymem Captain Lust. A s ním přišly novinky.

Než začnete poskakovat nadšením v očekávání, že se vám dostane odpovědi na všechny neodbytné otázky, měl bych vás upozornit, že přibližně 90 procent Lustových příspěvků se nese v duchu: „Omlouvám se, ale zatím o tom nemůžu mluvit.“ Takže stále například nevíme, jestli a nakolik budou vylepšeny animace, ani zda se nějakých úprav dočká podoba vlasů (i když realistické fyzikální zpracování po vzoru Zaklínače 3 nevypadá pravděpodobně). Ale pojďme se radši věnovat tomu, co komunitní manažer prozradit mohl.

Předně se jedná o potenciálně revoluční systém stárnutí a permanentní smrti, o němž už nějakou dobu v kuloárech kolovaly zmínky. Lust sice pořád ještě nemůže probírat žádné detaily, ale na rovinu říká: „Permanentní smrt postav je něco, co můžete ve hře očekávat.“ A to je pořádná změna od předchozích dílů, kde jste mohli znepřátelené lordy tak maximálně zajmout, uvěznit a zírat do zdi při čekání na jejich nevyhnutelný útěk. Navíc prý zatím není v plánu ani možnost nový prvek dobrovolně vypnout.

Další otázky z publika směřovaly na boj. Ten se sice v bitevních vřavách ukázkových videí zdál být dostatečně kompetentní, ale studio prý dál pracuje na všech jeho aspektech tak, aby bylo šermování nejen příjemné, ale aby se na něj taky pěkně koukalo. Zásadní systémové změny však nečekejte – ve hře se s největší pravděpodobností neobjeví žádný systém výdrže znemožňující vám hodinu v kuse vesele sekat do chudáků šplhajících po žebříku na vaše hradby.

Fanoušky dále zajímalo, zda už na hře probíhá nějaké externí testování. No, neprobíhá. Bannerlord mají zatím k dispozici pouze členové vývojářského týmu, což se v nejbližší době nezmění. Lust taky nemohl potvrdit či vyvrátit fámy, že bude možné poslat na bojiště najednou mnohem víc jednotek, než kdy dřív: „Rozhodně v tomhle směru máme vysoké ambice, ale problém je v tom, že nejde předpovědět budoucnost včetně síťových požadavků atd.“ Zmiňované „vysoké ambice“ ovšem naznačují, že se aspoň nějakého navýšení počtu vojáků dočkáme.

zdroj: Archiv

Nekonečné davy válečníků by ale byly celkem k ničemu, kdyby se všichni chovali jako nekontrolovatelná masa valící se k vám se vší taktikou a nuancí burácejícího příboje. Naštěstí byste v Bannerlord měli mít k dispozici víc vojevůdcovských pokynů, a co víc, chytřejší by měli být i soupeřící generálové. Budou schopni provádět tak lišácké manévry, jako třeba s armádou obsadit kopec, abyste se za nimi museli trmácet do svahu skrz neustávající krupobití projektilů.

Captain Lust si na závěr schoval vyvrácení nepříjemného drbu, podle nějž odchod hlavního programátora enginu způsobí, že hra nebude dokončena. Tedy, řečený zaměstnanec asi před rokem skutečně odešel, ale prý to v žádném případě nezpůsobí fatální komplikace: „Máme fantastický tým programátorů enginu a myslím, že pracují velmi dobře.“ Jen pořád není jasné, kdy by se mohla v rukou fanoušků octnout alespoň nějaká raná verze hry. Na otázku, zda TaleWorlds stihnou Mount and Blade II: Bannerlord dokončit do dvou měsíců, Lust odpověděl: „Upřímně řečeno, to je trochu brzo.“ Jinak řečeno – až to bude, tak to bude. 

zdroj: Archiv

Nejnovější články