Poznatky o Deus Ex 2: Invisible War
zdroj: tisková zpráva

Poznatky o Deus Ex 2: Invisible War

10. 3. 2003 17:17 | Preview | autor: Redakce Games.cz |

Pro hráče Deus Ex by nemělo být žádným překvapením, když řeknu, že tato skvělá first-person akční RPG měla hned tři různá možná ukončení.

Nové pokračování s podtitulem Invisible War naváže na původní hru s 15tiletým odstupem. Který z konců se však stane základem pro nadcházející hru zatím tvůrci ještě neprozradili. Zahrát si budete moci za novou postavičku, jejíž pohlaví si budete moci určit hned na začátku hry. My sice neměli tu možnost vidět demonstraci hry na konferenci vývojářů, ale můžeme vám zprostředkovat a shrnout dojmy redaktorů z různých zahraničních magazínů, kteří tu čest setkat se navíc také se samotnými tvůrci hry měli.

Obrázek zdroj: tisková zpráva První level, který obsahovalo předváděné demo, přivedlo hlavní postavu do kancelářského komplexu v Seattlu, kde je třeba zavraždit daný cíl. Zde na redaktory z HomeLANu zapůsobily světelné efekty, včetně dynamického stínování a dynamického osvětlení, stejně tak jako noví bezpečnostní boti ve hře. Za použití určitých nástrojů se postava prolomila skrz jedny dveře a odstranila sklo. Silnou stránkou hry je prý právě fyzický engine, který hráčům umožní zvednout a použít nebo nějak reagovat se vším, co zrovna nějak není přitlučené k zemi. Objekty jako stoly a židle mohou být hozeny, přičemž dopadnou přesně tak, jak se očekává.

Další level dema se odehrával na jakési základně, kde bylo naopak možné posoudit nové technické vlastnosti zvuku, kterým bude Invisible War oplývat. Jde o tzv. "physics sound", což se projeví např. při nárazu objektu nebo styku jednoho objektu s jiným. Výsledný zvukový efekt bude vytvořen na základě několika různých faktorů, jako je úhel dopadu, materiál předmětů, rychlost či hmotnost. To znamená, že pokud budete např. šoupat židlí po dřevěné podlaze, bude to znít jinak, než když jí budete šoupat po podlaze kovové. Působit to bude velice realisticky. Posoudit hratelnost nebylo zatím možné, neboť demo neobsahovalo AI. Výše zmíněné zvukové efekty by však měli hru výrazně ovlivnit. AI budou reagovat na každý zvláštní zvuk, takže neuváženým pohybem, při kterém shodíte např. plechovku na zem, můžete probudit spícího strážce, jenž se tak půjde porozhlédnout po svém okolí, aby se podíval, co se to děje.

Samotná demonstrace hry probíhala na širokoúhlém plochém monitoru v rozlišení 800x600, což se samozřejmě znatelně podepsalo na výsledku. Postavy vypadaly detailně, ale v současné době mají tvůrci před sebou ještě spoustu práce. Nyní se věnují právě herním charakterům. Konečná podoba jedné z hlavních osob - J. C. Dentona také ještě nebyla dořešena. A lepší to není ani s interface. O datu vydání nebylo s určitostí rozhodnuto. Jisté je pouze to, že se vyvíjejí současně verze pro PC a Xbox, přičemž obou bychom se mohli dočkat ještě letos.

zdroj: HomeLANGameSpot

korgull

Nejnovější články