Verze akčního sci-fi RPG pro osobní počítače bude za čtvrt roku prvním plodem spolupráce Electronic Arts s BioWare, přestože ti, jak se u nich dalo tušit, konverzi svěřili externí firmě Demiurge Studios. Ta není vůbec známá, byť potichu outsourcovala některé vlastnosti např. Brothers in Arms, Bioshocku, MoH: Airborne či Titan Questu. Se svou prací se blíží do finiše a tento týden na GDC ukázala spolehlivě fungující betu Mass Effect na PC. Co se z ní dalo vypozorovat nového (oproti dříve vyřčeným úpravám)?
- Znatelné zrychlení veškerého loadování, nyní trvajícího jen 1-5 vteřin. Ani jízda výtahem v citadele už tolik nezdržuje.
- Na první pohled ostřejší grafika, jejíž maximální rozlišení pravděpodobně bude 1920x1200 a už tak často nedocházelo k výpadkům některých textur.
- Šikovnější řešení spolupráce s parťáky: zatímco v xboxové verzi se dával příkaz platný pro celý tým, na PC lze udílet pokyny každému jednotlivci zvlášť. Přes kruhové menu vyvolatelné kdykoli vyberete, koho chcete poslat na které místo v prostoru apod.
- Odpovědi v dialozích se naštěstí dají zvolit i myší.
- Objasněn princip nové dekódovací minihry: namísto mačkání kláves ve správnou chvíli je zde úkolem navigovat malou šipku skrz rotující kruhy až doprostřed obrazovky, aniž byste se s ní dotkli bariér.
- Klávesové zkratky fungují tak, že F1 - F4 slouží k přepínání zbraní, číslovky 1 - 8 k nastavení speciálních schopností a F6 pro quick-save (+ byl zvýšen počet míst pro uložené pozice).
- Pozemní vozítko Mako, kterým prozkoumáváte planety, má oproti X360 verzi rozlišené ovládání směru pohybu a ovládání pohledu kamery.
- PC demo se neplánuje.