Představení soubojů z českého dungeonu Brány Skeldalu 3: Sedm mágů
zdroj: tisková zpráva

Představení soubojů z českého dungeonu Brány Skeldalu 3: Sedm mágů

26. 5. 2015 14:15 | Preview | autor: Pavel Dobrovský |

Praštit palicí po hlavě, nebo seslat fireball? Obklíčit nepřátele ze všech stran, nebo podporovat bojovníky zezadu? V tahových soubojích krokovacího dungeonu Brány Skeldalu: 7 mágů máte překvapivě hodně možností, jak bitvu vyřešit. Na rozdíl od obskakování nepřítel po čtvercích v Legend of Grimrock je nutné uvažovat takticky a šetřit energií. Alespoň to tak vypadá podle prvního videoupdatu z vývoje.

Při oznámení hry Jindra Rohlík tvrdil, že soubojový systém bude postaven pouze na magii a kouzelných zbraních. Přitom na záběrech videa vidíme, jak hrdinové bojují také mečem a palicí. Kde tedy nastala chyba? „Každá postava má základní sek, po kterém neubývá energie. Musí tam být, protože jinak se hráči dostanou do situace, kdy nemohou nic dělat, což je herně nepřijatelné,“ vysvětluje Rohlík. Zbytek útoků je čistě magický. Ty největší špeky, jako je teleskopické magické kopí nebo bumerangový meč, budou k vidění až v příštím updatu.

zdroj: Archiv

Na záběrech videa vidíme tři postavy, které procházejí bažinami. Podle historie herního světa zde před časem utonula armáda vojáků a jejich mrtvoly využívají k boji nekromantky. Každá z nich dokáže vyvolat tři nemrtvé vojáky a dokud ji nezabijete, bude v tom pokračovat. Vojáky ovšem staví mezi vás a sebe jako živý štít. Můžete je tedy v podstatě neustále zabíjet, ale příčinu jejich zmrtvýchvstání nedostanete.

Ke slovu přichází možnost rozdělit skupinu na jednotlivce a použít třeba speciální úder, kterým se prosekáte o několik políček dopředu. Tím nekromantku obklíčíte a je po legraci. Její. Pohyb po bojišti se netýká jen vaší skupiny, ale i nepřátel, a zabít tedy nekromantku i její poskoky proto trvá podstatně déle než v přímočarých akčních RPG – kolem pěti minut.

Brány Skeldalu 3: Sedm mágů zdroj: tisková zpráva

Celý soubojový systém působí dynamicky a zábavně. Video ale ukazuje ještě jednu mnohem důležitější věc: Ovládání. 7 mágů vychází primárně pro dotykové tablety (PC verze vyjde později) a remake klasických Bran Skeldalu na ty samé platformy právě ve směru navigace pokulhával. V nové hře je ale vše (alespoň od pohledu) optimalizováno pro intuitivní ťukání a tahání.

Skupinu rozdělíte vytažením portrétu z řady, nabídka úderů má velké ikony a celá herní plocha je velmi přehledná. Rohlík zatím neukázal menu pro vybavení postav nebo dialogové stromy, ale to má svůj důvod. K dosažení finální verze hry chybí ještě dlouhé měsíce vývoje a novinky z jeho průběhu bude Rohlík pravidelně představovat.

Brány Skeldalu 3: Sedm mágů zdroj: tisková zpráva

Nejnovější články