Preview komplexního Mass Effect
zdroj: tisková zpráva

Preview komplexního Mass Effect

22. 1. 2007 22:22 | Preview | autor: Redakce Games.cz |

RPG od BioWare láká mj. prozkoumáváním vesmíru, komunikativností postav a temnou magií v soubojích v reálném čase.

Mnohoslibné RPGčko Mass Effect od vývojářských mágů z BioWare se má v létě objevit na konzoli Xbox 360. Ačkoliv se v hlavní roli představí velitel Shepard, můžete z něj v případě zájmu ještě před spuštěním hry udělat ženu. Každopádně záměrem tvůrců je dát hráči hodně silnou postavu, postavu zcela výjimečnou, o jejíž důležitosti pro příběh nemůže být od samého počátku pochyb - zkrátka budete v herním univerzu něčím skutečně extra. Třebaže je výše naznačena možná volba při výběru pohlaví (vč. úpravy vzhledu), vstup na scénu bude podepřen propracovanou minulostí, v níž je Shepard elitním členem elitní vojenské frakce. Sluší se připomenout, že mezi zástupy různých ras a humanoidních druhů obývajících zdejší svět jde o člověka. S těmito zástupci pak budete pochopitelně velmi často vést různé rozhovory, které tentokráte nepůjdou usměrňovat skrze klasický výběr přednastavených textových otázek a odpovědí, jakkoliv to na první pohled tak vypadá. V Mass Effect budete volit mezi různými emočními prezentacemi, jejichž přesnou verbální linku nikdy dopředu nevíte. Jelikož sem může patřit i výpad pažbou vámi držené zbraně a sražení vybraného NPC nemilosrdně k zemi, je evidentní, že emoce půjdou vyjádřit i určitými "posunky" :-)

U NPC se očekává mnohem větší komunikativnost, než je tomu doposud ve hrách zvykem. Dojem ze skutečně živoucího světa poskytnou také členové vašeho oddílu neváhající často osobitě komentovat danou situaci či osobu, se kterou se střetnete. Propracovanější by koneckonců měly být i jednotlivé vztahy mezi postavami, které mohou eskalovat napětí ve vaší skupině, potažmo samovolný odchod určitého jedince. Tady samozřejmě na základě nesouhlasného stanoviska s vaším jednáním a postoji, kterému může předcházet i fyzický střet. Vaše vlastní volba, jak naložit s problémem, reakce lidí na vaše rozhodnutí a veskrze nelineární putování zdejším světem dělá z Mass Effect velkého kandidáta na hru roku, ostatně reference v podobě ocenění "nejlepší RPG E3 2006" také o lecčems nasvědčuje. Ono putování bude podepřeno ziskem lodě, se kterou budete moci navštívit a prozkoumat různé planety zdejší galaxie. Rozlehlost Mass Effect by měla být zcela bezprecedentní, stejně jako propracovanost. To se dá vztáhnout i na bojování v reálném čase, evokující taktickou akci.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Narozdíl od dříve prezentovaného X06 dema (dojmy) s nesmrtelným ústředním protagonistou řešícím bez bázně a hany veškeré problémy Rambo stylem, se tahle akční fáze, tedy boj s nepřítelem, povětšinou protáhne. Pochopitelně bude výrazně obtížnější, přičemž ke slovu přijde nezbytné krytí se za objekty a strategická kooperace s vaším týmem v akci, v níž budou hrát důležitou roli specifické schopnosti vašich parťáků. Skrze směrový kříž budete moci usměrňovat jejich aktivity, do čehož patří např. povel k přesunutí se na určité místo a atak vybraného cíle. Připomínám, že celý tým budou tvořit čtyři postavy, vyjma vaší maličkosti tedy tři další charaktery, kteří pochopitelně nemusí být lidmi. Čehož budete moci zajímavě využít, protože ve výčtu jejich dispozic se mohou objevit zcela unikátní dovednosti...

Tyto mohou vycházet z využití temné energie, kde je posléze k vidění paralyzace nepřítele a jeho napadení levitujícími věcmi v jeho nejbližším okolí. Vytvoření štítu, za nímž se budete moci schovat. Anebo naopak zvednutí nějakého hodně těžkého objektu, za kterým se před chvílí kryl nepřítel, který je tak okamžitě vystaven na odiv vašim smrtonosným střelám. Mnoho oponentů bude neživých, půjde o syntetické produkty, pročež je se specifickými dovednostmi můžete "hacknout" a způsobit tak chaos v jejich řadách, což se projeví např. tím, že budou bojovat proti dřívějším spojencům. A pak tu jsou modifikace zbraní, obnášející kupř. zmrazení vybraného soka, kdy z něj následný šťouch udělá tisíce střepů. Kombinací tu bude opravdu mnoho, své si k přestřelkám (ano, počítá se s využitím střelných zbraní) řekne také částečně zničitelné prostředí. Je-li v závěru řeč o prostředí, to v Mass Effect má dále expandovat skrze další obsah nabízený skrze Xbox Live ke stažení, ovšem ani v tomhle případě se nepočítá s online multiplayerem (ani s PC verzí, alespoň v nejbližší budoucnosti).
zdroj: IGN

mart

Nejnovější články