Zmíněné vyprávění o postupném rozšiřování původního plánu s The Long Dark zmiňuje založení týmu, kickstarterovou kampaň a vstup do early access programů na Steamu a Xbox One. Lierop se v textu snaží názorně předvést, jak se z původně relativně kompaktního projektu pro několik vývojářů stala rozmáchlá záležitost, o jejíž adaptaci usilují i tvůrci komiksů, filmů apod.
Ze sandboxu, jako kousku hry, který je určený pro testování, se stal samostatný mód. A z rozsahově původně malého příběhu pilota Willa Mackenzieho, který s letadlem spadl v divočině ve chvíli globální katastrofy, se stal epizodický příběh o několika kapitolách a sezónách. Hlavně už to ale není příběh s jednou hratelnou postavou, nýbrž minimálně se dvěma. K Willovi se přidává DR. Astrid Greenwoodová, jak tvůrci potvrdili už koncem loňského roku, když vydání příběhového módu posouvali na letošní jaro. Jak to ale bude s příběhovým módem, když ani jaro tvůrci nestíhají?
zdroj: Archiv
Jednoduchá odpověď zní: dají hráčům vědět, ale nejdříve si chtějí být stoprocentně jistí, že jim nabízí zamýšlenou kvalitu. Nejenom na příběhovém, ale i na sandobox módu je čeká spousta práce. Až ale první část příběhu vydají, namísto jedné epizody bude obsahovat rovnou dvě. Tvůrci nechtěli v době, kdy lze hry na Steamu vracet, potažmo se celé kusy her dají sledovat bez komentáře na YouTube, nabídnout hráčům krátký úvod na 2 hodinky zábavy. Když ale tvůrci naráz vydají dvě z pěti epizod, už tím hráčům nabídnout 4-6 hodin hraní, což je jiná káva.
Opět ale zdůrazňují, že neznají termín, kdy k tomu dojde. Statické příběhové scény ve 2D totiž nově zpracují ve 3D přímo v enginu hry, jak ostatně ukazuje video někde okolo. Animace postav v příběhových scénách navíc tvůrci vytvoří s pomocí motion caputre technologie, což nějaký čas zabere. Součástí příběhového módu budou rovněž prvky, které tvůrci přidají i do módu sandoboxového, ale prozradit je zatím nechtějí. Navíc se příběh hry odehrává v jiných lokacích než sandbox, což je další práce navíc.
Výsledkem všech zmíněných „novinek“ je tedy pokračující vývoj, který se klidně může protáhnout o mnoho měsíců. Možná se ani tvůrcům nepodaří celou první sezónu vydat v roce 2016, ale svět se asi kvůli tomu fanouškům The Long Dark nezboří. Kdo už si hru zakoupil v early accessu, dostane všechen popsaný obsah bez dalších poplatků. Navíc tvůrci slíbili, že budou s komunitou častěji a intenzivněji komunikovat, potažmo se budou vývoji sandbox módu věnovat souběžně s vývojem příběhu, což v plánu také původně neměli.
V dalších týdnech a měsících tedy mohou majitelé The Long Dark očekávat pravidelné updaty o vývoji příběhového módu, ideálně s co nejmenším množstvím spoilerů. Dále hodlají tvůrci opět nastolit pravidelný cyklus ve vydávání updatů pro sandoboxový mód – další chtějí vydat v řádu několika týdnů. A v neposlední řadě spustí testovací verzi hry vedle regulérní early access verze. V testovací verzi dostanou zájemci přístup k rozpracovaným prvkům, aby se k nim mohli vyjádřit dříve, než je tvůrci nasadí do ostré early access.
Čím konkrétně hodlají tvůrci sandbox v dalších měsících vylepšovat, si můžete přečíst na této stránce.