První detaily o hororu Evil Within od tvůrce Resident Evil
zdroj: tisková zpráva

První detaily o hororu Evil Within od tvůrce Resident Evil

21. 4. 2013 13:28 | Preview | autor: Petr Poláček |

V pátek představený akční horor The Evil Within od Shindži Mikamiho musel udělat radost všem fanouškům série Resident Evil. Ne proto, že Mikami Residenta de facto stvořil, ale hlavně proto, jak Evil Within čtvrtý díl RESI vzhledem připomíná (pozice kamery apod.). A dovolím si tvrdit, že podobnost nebude jen vizuální, což ostatně potvrzují i první informace o hře samotné, které se ještě před plánovaným prvním odhalením na IGN objevily na fórech NeoGaf.

První konkrétní informace prý pochází od někoho, kdo asistoval při sestavování japonské tiskovky o Evil Within, ale nemají oficiální punc, tak je prosím berte v potaz s nezanedbatelnou rezervou. Nicméně, bylo by škoda je vynechat. Na každém šprochu ...atd. Takže, copak si Mikami a kolegové z týmu Tango Gameworks pro fanoušky akčních hororů (údajně) připravili?

The Evil Within používá vylepšenou verzi id Tech 5 engine od id Softu, která prý exceluje zejména v oblasti nasvícení. Koncept hry se obecně snaží vybalancovat akční a hororové momenty, což je dost divná proklamace, protože to nejsou dva protipóly, ale dvě charakteristiky, které se mohou krásně doplňovat. Nicméně, tvůrci chtějí hráče lekat a konstantně děsit nejenom pohledem na údajně nepředstavitelné zlo, ale též dobře vybalancovanou obtížností – hráč by měl stále bojovat o život a nikdy se necítit přesíleně a v bezpečí.

Info z NeoGafu povinně zmiňuje pindy o redefinování hororového žánru, ale zmínky o tom, že hráč bude mít přístup k omezenému množství zdrojů a prostředí bude plné pastí i puzzlů zcela vážně nezní špatně. Minimálně se zdá, že tu chce někdo cílit na vyšší obtížnost, což je vždycky dobře. Když chci dělat hororovku, tak opravdu nemůžu počítat s tím, že budu schopný zpřístupnit hru casual hráčům. O nich se info vůbec nezmiňuje, což jsou plusové body.

Na plánovanou vyšší obtížnost odkazuje rovněž informace o nepřátelích, kteří budou schopni hráče jednoduše odpravit, když se bude chovat jako trouba. The Evil Within prý bude od hráče chtít, aby zapojil i v akci hlavu, aby používal pasti místo přímé konfrontace nepřátel.

Též se hovoří o tom, že na hráče čekají během příběhových scének náhodně spouštěné události, které změní různé objekty v aktuální oblasti (dveře, nepřátelé, zdi apod.) v hororové výjevy. Pokud to správně chápu, půjde však pouze o prvek vizuální a dojmový, ne tedy herní.

Tvůrci prý hodlají hráče vzít na pořádnou jízdu hned od začátku s tím, že pocit nejistoty by měl v průběhu hraní narůstat. Padají také zmínky o propracovaném herním světě, ve kterém hráče nahání něco tajemného a temného, ale to už jsou jen takové drobečky.

V souvislosti s tím rock and rollovým začátkem hry, který by vás měl zvednout ze smrtelného lože, je třeba zmínit zápletku. Hrajete za poliše jménem Sebastian, který se svým partnerem přijíždí vyšetřovat na místo, kde došlo k masové vraždě. Tajemná, temná, zlá, ďábelská a vůbec zcela pošahaná síla však začne všechny zasahující policajty masakrovat přímo před očima hlavního hrdiny. Zcela náhodou jej něco omráčí, a když se Sebastian probudí, tak se octne ve světě plném šílenství, kde musí bojovat o svůj život a zároveň pátrat po tom, co se děje.

Znovu opakuji, v této chvíli není nic z výše uvedeného potvrzené a oficiální. Pokud vás spekulace nezajímají, počkejte si na pondělní informace z IGN. Ale jinak „so far, so good“.

Nejnovější články