První detaily o SimCity 4
zdroj: tisková zpráva

První detaily o SimCity 4

29. 4. 2002 14:00 | Preview | autor: Redakce Games.cz |

Po odhalení SimCity 4 v americkém časopisu Computer Gaming World a uveřejnění prvních obrázků se dnes Electronic Arts konečně rozhoupali k oficiálnímu potvrzení této hry tiskovou zprávou.

Z ní vyplavaly na povrch první informace o nové generaci této oblíbené strategie, ve které jako správný starosta budujete a obhospodařujete své město.

SimCity 4 pochází z dílny proslulého designéra Willa Wrighta, který v Maxisu vymyslel první díl série už v roce 1989 a má také lví podíl na úspěchu The Sims. Proto není žádným překvapením, že hlavní novinkou v SimCity 4 bude možnost vytvořit si svého obyvatele (Sima) a sledovat ho pod lupou, jestli je se svým životem uprostřed metropole spokojen nebo zdali má nějaké problémy (třeba s dopravní zácpou). Pokud ve hře vybudujete park nebo sportovní areál, budete moci na inkriminované místo svého človíčka přesunout a dozvědět se z první ruky jeho bezprostřední reakci, na jejímž základě budete rozhodovat o svých dalších činech mnohem lépe. Oproti předchozímu SimCity 3000 tvůrci hry slibují i mnohem větší interakci s okolními městy v regionu, se kterými se stačí propojit do transportní sítě a od té chvíle budete soupeřit o přízeň obyvatel nebo sdílet zatím neupřesněné zdroje.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
další nové obrázky

Pokud pomineme obvyklé superlativy z tiskové zprávy o tom, jak má být SimCity 4 dokonalou hrou, stojí za zmínku ještě notně vylepšená grafika, která má v některých ohledech blízko zrušenému SimsVille. Díky ní se hráči lépe vžijí do role Boha, který před výstavbou samotného města musí přizpůsobit krajinu a vytvořit v ní podle svého gusta hory, řeky, jezera, lesy a další malebné scenérie. Nebude to trvat dlouho a jistě v tomto editoru vzniknou i kopie skutečných měst od fanoušků hry, jako tomu docházelo u předchozích dílů série. SimCity 4 má dále disponovat i novým simulačním enginem, který bude kromě realistického střídání dne a noci přivolávat i přírodní pohromy. Jak jsme mohli vidět na prvních obrázcích, poklidný život Vám budou znepříjemňovat vichřice s odlétajícími krávami do oblak (ala Twister), výbuch sopky, záplavy nebo zemětřesení, přičemž do postižených oblastí nyní budete moci přímo vyslat starostu, policii nebo hasiče.

Osobně jsem docela rád, že se Maxis oprostil od experimentů ve 3D (pamatujete na nepovedené Streets of SimCity nebo SimCopter?) a zachoval ve čtvrtém dílu SimCity osvědčený isometrický pohled kamery, který je pro takovou budovatelskou nejvhodnější. Další detaily o hře prý Electronic Arts odhalí na květnové výstavě E3 v Los Angeles. Datum vydání zatím nebylo specifikováno, ale podle neoficiálních informací se nového SimCity nedočkáme dříve, než začátkem příštího roku.
zdroj: SimsZone Obrázek zdroj: tisková zpráva

jd

Nejnovější články