také díky propracovanému AI jednotek. Jednalo se o originální akční strategii, ve které bylo vaším cílem obsadit v barvách červených nebo modrých co nejvíce teritorií na mapě. Podle velikosti zabraného území jste mohli vyrábět jednotky a vozidla v továrnách, přičemž nepříteli stačilo dobít vlajku a zrovna vyráběná jednotka se pak okamžitě stala jeho. Více než nějaké strategické myšlení tedy v Z rozhodovala spíš hbitá myš a čistá podložka, ale i přesto se jednalo o výbornou zábavu, nejen díky efektům při zabití jednotek. No a právě včera byly uveřejněny první obrázky a informace o pokračování Z2, které bude fungovat na stejném principu, ale vše bude samozřejmě v novém 3D enginu přes Direct3D nebo Glide.
Londýnští Bitmap Brothers se v rozhovoru pro Avault nechali slyšet, že kromě modelu obsazování území bude ve dvojce i těžba surovin. Nedokážu si moc dobře představit, jak to půjde všechno stihnout, v jedničce to ještě šlo jakžtakž zvládnout díky přehlednému 2D výhledu na mapu. Kromě pozemních sil v podobě dobře známých robotů se ve hře objeví i vodní a letecké jednotky. A na závěr jako tradičně datum vydání - to bylo sice stanoveno na zimu 2001, ale po zkušenostech se skoro dvouletým odkládáním prvního dílu si troufám tipovat, že Z2 si nezahrajeme dříve než v létě příštího roku.