První obrázky a detaily o Enter the Matrix
zdroj: tisková zpráva

První obrázky a detaily o Enter the Matrix

7. 12. 2002 10:10 | Preview | autor: Redakce Games.cz |

Už v listopadu jsme informovali, že v americkém papírovém časopisu Game Informer publikovali rozsáhlý materiál o chystané hře Enter the Matrix, která vzniká na motivy populárního filmového sci-fi od bratrů Wachovských.

Součástí článku byly vůbec první screenshoty, jež se konečně dostaly v nascanované formě na internet a nyní si je můžete prohlédnout i v naší galerii. Není však moc jasné, z jaké verze pochází, neboť hra vzniká současně pro PS2, Xbox, PC a GC, ale ve výsledku by měly být v rámci možností všech platforem identické.

Zajímavé je, že autoři filmu prý už dávno oslovili některé známé vývojáře jako například Bungie nebo Konami, aby vytvořili hru inspirovanou Matrixem. Tehdy však scénář nikoho neoslovil a jak říká David Perry ze Shiny Entertainment, teprve při sledování filmu v kině si uvědomil, že udělal největší chybu ve své kariéře. Na druhý pokus to už vyšlo, a tak od poloviny roku 2000 úzce spolupracují s bratry Wachovskými na převedení Matrixu do herní podoby. Pro ní vymysleli nový speciální příběh, který nijak nekopíruje první ani druhý díl filmu, ale měl by je naopak dále rozvíjet. Čas od času vás hra zavede do důvěrně známých lokací a potkáte i některé postavy z filmu, které také obstaraly dabing (Keanu Reeves).

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
nové obrázkykompletní galerie

Podle screenshotů to vypadá, že Enter the Matrix se bude hrát především v third-person pohledu kamery, ale například při šplhání nebo hackování v počítači by se měla změnit, aby aktuální dění zabírala co nejlépe. Těšit se prý také můžete na zpestření ve formě létajících nebo závodních sekvencí po městě. Nejen v tom mají hlavní slovo bratři Wachovski, kteří na celý vývoj pečlivě dohlížejí a často prý přicházejí s různými nápady, co a jak vylepšit, aby atmosféra odpovídala filmu. Nahráváním animací přes motion-capture strávili Shiny Entertainment několik dlouhých týdnů a získali přes čtyři tisíce pohybů (včetně běhání po zdech, kung-fu souboje atd.), což je prý rekordní počet. Především kvůli tomu by se současná verze hry vešla jen na šílených 14 CD, ale to se v budoucnu ještě změní díky kompresi a optimalizacím kódu.

Na začátku hry si podobně jako například v Resident Evil vyberete jednu ze dvou postav (sličnou Niobe nebo chlapíka jménem Ghost), se kterou si Enter the Matrix naplno prožijete. Během hry už není možné svůj výběr změnit, ale výhoda tohoto řešení tkví v tom, že za každý charakter bude hra částečně odlišná a když ji jednou dohrajete, můžete začít znovu s trochu jiným příběhem. Stejně jako ve filmu bude vaše postava schopna provést různé speciality (uhýbání před letícími kulkami, velké výskoky atd.) během zpomaleného pohybu, ale ty budou k dispozici pouze po omezenou dobu. Pokud ji vyčerpáte, jistě nepohrdnete celkem čtyřiadvaceti realistickými zbraněmi, na nichž spolupracuje jeden expert z filmové branže, který prý má přístup k prototypům dosud neuvedených kousků na běžný trh a s těmi si zastřílíte i ve hře. Enter The Matrix vyjde současně s premiérou Matrix Revolution do kin 15.května příštího roku.
zdroj: VE, XboxCorp, Game Informer

jd

Nejnovější články