Nejprve je třeba připomenout, že v Home Free hrajete za psa, který se ztratil ve velkém městě. Vaším úkolem je najít si jídlo, místo ke spaní, prozkoumávat okolí a případně se i zabavit, ať už s jinými psy a nebo třeba i lidmi. Je jen na vás, jak k tomu všemu budete přistupovat. Teoreticky můžete jídlo shánět i tak, že budete vytrhávat lidem pochutiny z ruky, ale nečekejte pozitivní reakci.
V prvním buildu se agresivní NPC projevovala tak, že se vás snažili zastavit, blokovat vám cestu, případně vás chtějí chytit. Nově do hry přibydou i lidé, kteří po vás hážou kameny. A nemusíte je nutně něčím provokovat, lidé jsou prostě… lidé. Z hlediska herního designu potvrzuje Kevin Cancienne, hlavní osoba, která za konceptem stojí, že přidat vrhače kamenů nebylo těžké, protože jde de facto jen o modifikaci přátelských NPC, která si s vámi aportují míček.
zdroj: Archiv
Výraznějším prvkem v rámci celé hratelnosti je procedurální generování města. Důležité je, aby jej nesužovalo to, co mnoho jiných her s procedurálně generovaným světem – monotónnost prostředí, které není dostatečně rozlišené v různých částech. Home Free se tomu pokusí zabránit tím, že vytvoří jednotlivé čtvrti tak, aby se od sebe lišily třeba barvou a nebo určitým typem budov. Ačkoliv se určitě budou budovy a městské prvky opakovat, měli byste mít jasný pocit odlišení jednotlivých čtvrtí.
Vše funguje na základě algoritmu, který se ještě ladí a ve chvíli, kdy se ukáže, že opravdu funguje, Cancienne začne pracovat na dalších modelech a vizuálních prvcích. Letos by každopádně Home Free měla vyjít, ale rozhodně ne začátkem roku. Na to, jak aktuálně hra vypadá se můžete podívat na videích níže.
zdroj: Archiv
zdroj: Archiv
zdroj: Archiv