Pár týdnů po východoevropských časopisech zjistily nové informace o Red Alert 3 ty britské, konkrétně PC Zone a PC Gamer. O čem se nejen ve fanouškovské komunitě začne po přečtení jejich preview mluvit?
- Každá ze tří singleplayerových kampaní bude mít 8-10 misí. Ta japonská se však odemkne až po dokončení spojenecké a ruské kampaně. Žádné podpůrné frakce (ala C&C3: Kane's Wrath) se zde nevyskytují.
- Dějištěm misí San Diego, Santa Monica, poloostrov Cape Cod ve státě Massachusetts, Amsterdam, Velikonoční ostrovy, německé město Heidelberg a okolí japonské hory Mount Fuji.
- Japonci jsou vůbec nejsilnější stranou na vodě, ale na druhou stranu nebudou disponovat tradičním pozemním letištěm (narozdíl od obou soupeřů). Možnost postavení báze na vodě jinak má motivovat hráče k většímu využívání letadel.
- Flexibilita obojživelných jednotek (přepínání mezi pohybem na souši a na vodě probíhá automaticky) je vykoupena jistými omezeními v palebné síle.
- V celém Red Alert 3 je méně jednotek obdařených vícenásobnými speciálními schopnostmi než tomu bylo v Command & Conquer 3. Na druhou stranu, každá jednotka má mít nějakou tu hlavní a vedlejší schopnost.
- Představeny nové jednotky: spojenecká Cryo helikoptéra (dovede zmrazit nepřátele a pak je i zmenšit - inspirace v Duke Nukem 3D?) a apokalyptický tank (doslova do sebe vsaje jednotky magnetem), ruští pěšáci (mohou házet molotovy koktejly), ponorka Stingray (jejím sekundárním módem je elektrická rána) a polární medvědi. Chybět samozřejmě nebude ani Tanya.
- Okénko v rohu obrazovky ukáže aktuální stav umělé inteligence a umožňuje dát čtyři příkazy: útočit/bránit nějakou jednotku nebo lokaci, zastavit a pomozte mi.
- Hra je ve vývoji delší dobu a záměrem bylo vytvořit co nejdříve všechny jednotky, aby se mohlo začít testovat jejich balancování v multiplayeru, což už nyní probíhá a neodvíjí se přísně pouze od pravidla kámen-nůžky-papír.
- Příklady využití kooperace v síťové hře: poslání jednotek někam spřáteleným transportem, využití letiště a opravárenského přístavu spřízněné strany. Také budete moci darovat spoluhráči jednotky, ale peníze mu převést nepůjdou.
- Time Bomb může být v MP chronosférou poslána do nepřítelovy základny a v tu samou chvíli to může udělat on vám.
- Typické multiplayerové bitvy mají trvat zhruba 20-30 minut.
- Herní univerza s tibériem nebudou s Red Alert nijak propojena.
- Poprvé oficiálně zaznělo předpokládané datum vydání: zima (tzn. začátek roku 2009 - zde asi záleží na tom, kdy bude hotovo tématicky podobné Tiberium).
zdroj: fansites, diskusní fóra