Ryzí akce Painkiller na Havoc 2 enginu
zdroj: tisková zpráva

Ryzí akce Painkiller na Havoc 2 enginu

31. 10. 2003 19:19 | Preview | autor: Redakce Games.cz |

Přestože dnešní hráči čím dál častěji volají po propracovanějších a realističtějších akčních hrách, najde se ještě dost nadšenců, kteří dokáží propadnout i přímé a nekompromisní prosté střílečce ala Serious Sam.

Takovou jednu připravuje studio People Can Fly a její název je Painkiller (my ji měli možnost před časem poznat v hratelné betě - viz tyto dojmy). Ovšem to, že jde o onu prostou akci, ještě neznamená, že to nemůže být hra dobře vypracovaná a realistická. Díky použití Havoc 2 enginu pro fyziku hry v ní uvidíte různé populární efekty a grafické techniky, jako např. efekt hadrové panenky při usmrcení kreatur na vás se řítících. Pro ostatní záležitosti, které ovšem zahrnují i nejnovější 3D triky a techniky (vertex a pixel shadery, dot3 bump-mapping, aj.), si pak vývojáři navrhnuli vlastní PAIN engine.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Jak jsme se dozvěděli z dnešního rozhovoru na GameSpotu (k vidění je tam i pár nových ukázek), v současné době vývojáři pracují na posledních pár samostatných levelech - přidávají do nich monstra a objekty. Zároveň také dodělávají multiplayer, přičemž se snaží dát co nejvíce na žádosti fanoušků v diskusních fórech. Co se týče zmíněného Havoc 2 enginu, vedoucí projektu v interview přiznává, že to je jedna z věcí, na kterou jsou pyšní. Kromě již uvedeného "rag-doll" efektu toho tento engine umí mnohem více. Hráči i monstra mohou nejrůznějším způsobem ovlivňovat objekty ve svém okolí. Například takový Thor v levelu, který byl předveden na E3, dokázal zhroutit sloupy, které se mu připletly do cesty. Jeho AI mu však dala vědět, že pokud nějaký z bloků tohoto pilíře padne na něj, bude rozdrcen a pokud mu nějaký z nich padne do cesty, bude ho muset obejít.

Kde je hodně akce, jsou i zbraně. V Painkilleru jich však na výběr mnoho mít nebudete. Tvůrci to shledali zbytečným, protože podle nich hráč stejně ve většině případů používá jen jednu až dvě. Navrhli proto dva kousky s alternativní modifikací - rocket launcher/chaingun a stakegun/grenade launcher, které budou víceméně fungovat stejně v single-playeru i multiplayeru a budou mít různou účinnost na různé nepřátele. Mimochodem, jak se zdá, z původních 20 plánovaných levelů, sešlo během vývoje na 19 plus pět arén s bossem, tedy 24 map celkem. Každý level má být zcela unikátní. Multiplayer bude oplývat pěti módy. Zajímavou součástí titulu je muzika. Samozřejmě vzhledem k pojetí hry uslyšíte ambient, který by vás měl více vtáhnout do atmosféry a bojovou hudbu, která podpoří akci. Všechno to budou originální nahrávky a vzhledem k velké poptávce se tvůrci chystají připravit i soundtrack CD, který bude pravděpodobně dáván jako bonus za předobjednávku. Více informací naleznete v rozhovoru na GameSpotu.

zdroj: GS

korgull

Nejnovější články