Vedle zbraní si budete moct upravovat také vozidla, budovy a samotné postavy. Ty jsou aktuálním tématem číslo 1 a teprve až se dodělají postavy, budou se řešit po několika měsících vozidla a ke konci roku se snad dostane i na budování základen. Na startovní čáře leží samotné rozhodnutí hráče, jestli chce hrát za ženskou, nebo mužskou postavu. Pak ale přijdou na řadu další možnosti úprav, od tetování až po unikátní kusy oblečení. Jedním z cílů vývojářů je taky zajistit, aby se postava ve světě během hraní měnila. Jak budete postupovat hrou, budete se měnit vlivem prostředí, oblečení, ale i rozhodnutí, která uděláte.
“Sociální prvky jsou pro nás extrémně důležité - už jsme si propůjčili hodně nápadů, zapojili jsme se do diskuze na redditu a na fórech. O tom vám povím víc v příštím updatu tady na blogu. Chceme ve hře podporovat organický vývoj a fungování jednotlivých skupin, aby mohly přijít s vlastní symbolikou (například tetování, symboly po světě, na zbraních...). Věříme, že tyto přepracované sociální zážitky budou lákavou částí samostatné hry,” napsal Hall na svém Tumblru.
Tým nepracuje pouze na postavách, ale sype do hry také hromadu nových předmětů a různých prostředí. Některé předměty budete využívat jen chvíli, například vozidla, jiné si dáte do inventáře a budete je mít u sebe dlouho. Jenže pozor, předměty, včetně oblečení, mohou být infikované a to by moc dobroty nedělalo. Všechny předměty a ostatně i zombie se budou objevovat dost pravděpodobně při inicializaci serveru. Hall totiž prozradil, že v současné době totálně přepracovali způsob, jakým engine funguje a servery DayZ budou fungovat velmi podobně, jako servery pro MMO hry.
To znamená, že server bude kontrolovat chování klienta a bude se také starat o rozesílání updatů. Už to nebude tak, že by všechny updaty získal jen váš stroj, a pak byste toho mohli zneužít nějakým cheatovacím programem. Hall přiznává, že tato serverová funcionalita jim vyřeší spoustu designových i technických problémů s objevováním a znovuobjevováním předmětů. Jeden příklad za všechny - situace, kdy jste byli schopní odhadnout, jestli jsou ve vesnici nějací hráči jen podle toho, že se tam objevili zombíci. Kromě toho se pracuje také na světelných efektech enginu, volumetrickém systému oblaků a dalších věcech. Rozhodně by se nedalo říct, že se Dean Hall fláká s nohama na stole.
Malé porovnání jak to bylo v Armě 2 a jak to bude v samostatném Dayz. Další obrázky v galerii.