SCII: Heart of the Swarm vás chce líp vycvičit na multiplayer
zdroj: tisková zpráva

SCII: Heart of the Swarm vás chce líp vycvičit na multiplayer

18. 12. 2012 13:39 | Preview | autor: Adam Homola |

Není pochyb o tom, že StarCraft, stejně jako například Counter-Strike a podobné hry, jsou pro některé hráče až děsivé a nepřístupné. Ano, můžete si v CSku střílet na hloupé boty nebo si ve StarCraftu II proběhnout na easy béčkový příběh. U obou her je ale naprosto klíčový multiplayer, díky kterému se hrají dodnes. Bohužel, pro spoustu hráčů může být multiplayer StarCraftu odstrašující zážitek. Právě s tím chce Blizzard v Heart of the Swarm něco udělat.

Už v prvním druhém StarCraftu jsou šikovné tutoriály, které vás zasvětí do tajů real time strategií a v sérii speciálně navržených scénářů vás prozkouší i z mírně pokročilých technik. Jenže to očividně nestačí, a tak Blizzard dál bádá, jak dostat do multiplayeru víc lidí. Novou iniciativou by měly být tréninky proti počítačem řízeným protivníkům, kteří by vám říkali, co dělat a nedělat. Tedy něco jiného, než klasický skirmish.

“V Heart of the Swarm bude jedna moc pěkná funkce - tréninkový prostor. Budete v něm hrát proti počítači, který vám bude dávat tipy, co byste měli dělat. Postupně bude AI obtížnější. Když dokončíte tréninkový program, dostanete se do unranked zápasů proti AI,” řekl v rozhovoru pro PC Games N šéf a spoluzakladatel Blizzardu, Mike Morhaime. Zápasy, které se vám nebudou započítávat do historie (unranked), jsou druhou věcí, kterou chce Blizzard drsný multiplayer trochu ohoblovat.

Jak fungují unranked zápasy je jasné, a jak funguje klasický skirmish taky. Nové tréninkové zápasy proti počítači budou jiné tím, že budou více naskriptované. Umělá inteligence vám už předem připraví nějaké známé buildy a nepřímo vás tak donutí soustředit se na jednu konkrétní cestu, aniž byste stavěli nepotřebné budovy. Cílem je seznámit méně zkušené hráče s technologickým stromem, který je v multiplayeru jiný, než v singleplayeru.

Stejně tak je cílem vývojářů trochu zviditelnit členy komunity, kteří se mohou přetrhnout, aby ostatním něco předali. Morhaime jmenoval konkrétně Day[9] a Apolla. Osobně se mi ještě líbil třeba Force, ale ten je zatím malou rybou, alespoň v porovnání s Plottem. Ono vám může dát jedno video od takového castera víc, než několik odehraných zápasů. Jestli bude Blizzard tyhle kluky jen víc propagovat na webu, nebo jejích tvorbu integruje i do samotné hry, zatím nevíme. Za mě ale rozhodně palec nahoru.

Morhaime také objasnil betu, která už teď trvá nezvykle dlouho (na “datadisk”) a ještě nějaký čas jistě pojede. Důvod je jasný - je potřeba všechno řádně vybalancovat. Jenže tady padá kosa na kámen, protože Blizzard si nemůže dovolit vybalancovat nové jednotky tak, aby to vyhovovalo jen profíkům. Pak by hru rozbil pro hráče v nižších ligách. A naopak. V potaz musí brát celý ekosystém a už několikrát v minulosti říkali, že často nastávají situace, kdy je nějaká jednotka nebo taktika příliš silná jen v určité lize, například nižší, ale profíci s tím nemají problém. Při balancu je ale potřeba brát v potaz všechny skupiny hráčů.

Na závěr rozhovoru ještě Morhaime obhajoval tradiční herní model v porovnání s free to play modelem. “Myslím, že když se podíváte na hodnotu, tak StarCraft II má největší hodnotu ze všech zábavních značek. Jen se podívejte, jestli jste si hru koupili v akci, kdy byla o polovinu levnější, tak stála dvacet dolarů. To si porovnejte s těmi takzvanými free to play hrami - dvacet dolarů a můžete to hrát v podstatě do nekonečna. Opravdu si nemyslím, že cena by byl problém,” řekl Morhaime.

Nejnovější články