Pointou hry a nového videa je důraz na to, že vývojáři navrhli téměř každou mechaniku tak, aby podporovala sociální hraní. Tvůrci z Rare totiž nechtěli, aby mohl například kormidelník ovládat celou loď, zároveň u toho koukat na mapu a dělat všechno sám. Proto jednotlivé činnosti rozdělili tak, aby herní mechaniky podporovaly spolupráci.
Respektive spolupracovat nemusíte, ale dobře sehraný tým vás pak nejspíš mnohem snadněji převálcuje. V praxi to vypadá tak, že kormidelník nemá mapu a nevidí na ni. Ta leží v podpalubí, tudíž se dolů musí vydat jiný člen posádky, vyčíst z mapy potřebnou informaci a zařvat ji zase nahoru na kormidelníka.
zdroj: Archiv
K ideální plavbě po mořích je ale potřeba více lidí. Jako kormidelník budete mít přes velkou část obrazovky natažené plachty a často tak uvidíte velké kulové. S důležitými informacemi se tak spoléháte na hlídku na stěžni – ta má skvělý přehled a umí vás varovat před skálou, která nemusí být zanesená do mapy.
Kooperace si pak užijete i na souši, například při vykopávání truhly s pokladem. Sea of Thieves pro vlky samotáře jednoduše nebude, byť si v ní můžete užít i bez ostatních hráčů. Jen to s nimi bude mít nejspíš mnohem větší šťávu. Hra bohužel ještě datum vydání nemá, ale v nějaké formě bychom si mohli zahrát ještě letos.