Sekiro: Shadows Die Twice není další Dark Souls, bude tu stealth i nové souboje
zdroj: From Software

Sekiro: Shadows Die Twice není další Dark Souls, bude tu stealth i nové souboje

16. 6. 2018 10:00 | Preview | autor: Václav Pecháček |

Další Dark Souls, ale tentokrát přímo z feudálního Japonska. To si asi řekla spousta pozorovatelů při sledování traileru na Sekiro: Shadows Die Twice od studia From Software, tvůrců slavné příšerně těžké série. První dojmy přímo z hraní, které poskytují zahraniční novináři (například PC Gamer), ale naznačují, že všechno bude trošku jinak: Sekiro ve skutečnosti v lecčems vypadá zcela unikátně a stylem se hodně blíží Tenchu, který ostatně také vydával Activision, stejně jako Sekiro.

Možná stačí napsat pouhá dvě slova: vystřelovací hák. Ten bude vašemu hrdinovi sloužit jako zbraň i jako prostředek k rychlejšímu a vertikálnímu pohybu. Sekiro vám dá mnohem víc svobody přistoupit k soubojům tak, jak si zvolíte, a to včetně stealthu po vzoru Assassin’s Creed (nebo další japonské feudální bojovky, Ghost of Tsushima). Vaše postava totiž není samuraj, nýbrž ninja.

V jedné ruce sice svírá katanu, ale v té druhé, umělé a magické, má přichystanou celou řadu triků. V soubojích si pomůže bombami, pochodní, štítem, a k dispozici je také sekera, která vám umožní jednoduše rozštípnout dřevěné pomůcky nepřátelských štítonošů.

zdroj: Archiv

Nečekejte ale, že v truhle najdete sekeru, která dává 122 bodů poškození místo 113. Sekiro není typické RPG, ale spíš akční adventura, takže nějaké statistiky tu moc nehrají roli. Tvůrci dokonce ustoupili od tradičního systému HP. Nějaké životy tu sice jsou, ale důležitější je „Posture“, neboli něco jako držení těla.

To reprezentuje, nakolik jste nepřítele během souboje stačili rozhodit. Vaše první útoky budou bez problémů zablokovány, ale čím déle se budete úspěšně bít, tím blíž budete jedinému smrtícímu úderu. Souboje tak vypadají víc jako skutečný šerm s jedinou závěrečnou ranou, která slabší nepřátele bez dalších cavyků vyřídí.

Stejně tak si musíte Posture hlídat i vy sami – údery vám ho snižují, ale perfektním blokem naopak vy ublížíte nepříteli. Hra japonských mečů by tak měla působit dost realisticky – což je poněkud překvapivé v titulu, kde se sice většinu času mlátíte s obyčejnými vojáky, ale jednou za čas na vás vybafnou děsivé příšery a obrovští bossové.

A protože se tu bavíme o From Software, budete hodně umírat. Tvůrci se sice ještě úplně nepochlubili, jak přesně bude systém smrti fungovat, ale jisté je, že bude jiný než v Dark Souls nebo Bloodborne. Prý by to mělo dokonce fungovat tak, že po smrti můžete okamžitě vstát – nebo chviličku počkat, až se k vám nepřátelé otočí zády, a pak jich pár podříznout zezadu, než si uvědomí, že jste obživli. Tahle schopnost ale samozřejmě nebude mít neomezený počet použití.

Přeskinované Dark Souls to tedy nebudou ani náhodou. Sekiro určitě nezapře určitou příbuznost – však také celému projektu šéfuje sám Hidetaka Mijazaki. Ale i tak to vypadá, že by se zkraje příštího roku mohlo na PC, PlayStation 4 a Xbox One urodit něco, co svět ještě tak docela neviděl.

Nejnovější články