Síla setrvačnosti v Mirrors Edge
zdroj: tisková zpráva

Síla setrvačnosti v Mirrors Edge

29. 2. 2008 18:18 | Preview | autor: Redakce Games.cz |

Kurýrka budoucnosti nejezdí na bicyklu, nýbrž skáče jako gymnastka mezi střechami a musí se umět bleskově rozhodovat. DOJMY + DALŠÍ OBRÁZKY

S povědomím o druhé hře od Digital Illusions, která se snaží o převrat ve způsobu pohybu ve FPS žánru, máte náskok od srpna. Poděkujme Electronic Arts, že dali tomuto nevšednímu konceptu šanci (málokterá jiná velká firma by to riskla, podobně se Spore) a že mohl dospět do fáze, aby byl ve formě krátkého dema ukázán žurnalistům na GDC a ve Stockholmu. Hrdinka jménem Faith je takovou futuristickou obdobou kurýra, akorát bez toho bicyklu či auta. Živí se doručováním citlivých informací, jejichž posílání e-mailem by bylo v této době příliš riskantní.

Hopsá proto jako gymnastka mezi střechami, římsami, či zábradlími městských budov, kde se orientuje podle barev. Dominující sněhově bílou občas naruší červená, jejíž sytost se stupňuje, jakmile se k ní přibližuje. Označuje totiž místa, kde lze někam vyšplhat nebo skočit (vše proveditelné automaticky jen přes dvě tlačítka). Cílové objekty se neomezují jen na ty statické, nýbrž dá se takto chytit třeba i poblíž prolétající helikoptéry.

Takovouto cestu pohybu kupředu by hráč dle slov autorů měl být schopen vidět (vymyslet) za jakékoli herní situace, aby mohl okamžitě vykalkulovat, kudy a pod jakým úhlem bude nejvhodnější pokračovat. Veškerá rozhodnutí (např. přeskočíte trubky nebo po nich spíš sjedete?) musí činit bleskově, neboť setrvačnost zde má zásadní význam. Typická akce probíhá takto: dostanete zásilku, uděláte pár kroků dozadu, rozběhnete se, jak nejrychleji můžete, skočíte na vedlejší barák, překonáte překážky, sjedete po jeřábu, vykouzlíte bullet-time (hodí se pro načasování delších skoků či vykonání jiných kaskadérských kousků, které byste jinak ve frmolu nestihli udělat), chytíte se okapu a vyšplháte do bezpečí. Ztratíte-li setrvačnost, spadnete dolů a je po vás.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Pokud si teď říkáte, že vlastně půjde o takovou logickou hru s fyzikálními prostorovými hádankami, jak se dostat ze zdánlivě bezvýchodného labyrintu nebo jak utéct z obklíčení, máte pravdu. Souboje probíhají na blízko kung-fu stylem: Asiatka se přiblíží k nepříteli a vytasí své rychlé paže, aby pronásledovatele praštila nebo odzbrojila. Vše sledujete v pohledu z vlastních očí, avšak s trochu jinou než běžnou FPS perspektivou (něco jako po zvýšení zorného úhlu pohledu přes field_of_view v Quakovi), bez HUDu, s možností shlédnout dolů na své nohy (ala Trespasser) a za doprovodu pouze zvuků od svých pohybů.

Zbraní si moc neužijete, budou se tu vyskytovat jen zřídka coby dočasný power-up, než vystřílíte jeden zásobník. Nahrávka celé prezentace bohužel ještě není k dispozici, ale kdo se ji zúčastnil, tvrdí, že se může jednat o zlomový titul se slušným potenciálem, díky němuž už hraní nikdy nemusí být takové jako dřív. Nicméně grafika prý v pohybu nevypadá tak ostrá, jako na nových obrázcích, a prostředí (má být možné se dostat i do interiérů, např. kancelářských komplexů), ač s dalekým dohledem, je zatím ještě moc sterilní (žádný život na ulicích či za skly budov - může se zlepšit v pokročilejší verzi hry).

Mirrors Edge je předběžně naplánováno na konec letošního roku pro PC, PS3 a X360 - spoustu dalších informací se dočtete v předešlém zpravodajství.
zdroj: EA, GTap, VG24, Kotaku

jd

Nejnovější články