PvP je pro vývojářský tým Diabla III bohužel velmi nízkou prioritou a prý na něm pracuje jen pár lidí. Diablo III není Assassin’s Creed a Blizzard není Ubisoft. Na hře nedělají stovky lidí jako na některých megalomanských projektech Ubisoftu, ale většinou pouhé desítky. A pro drtivou většinu z nich je teď jasnou prioritou číslo jedna Reaper of Souls, PvP je vedlejší. To je první problém, který vývojářům brání ve vydání PvP patche.
Druhý problém, který v rozhovoru s PC GamesN popsal šéf vývoje Josh Mosqueira, je balanc. A nejen samotný balanc, ale hlavně to, jak přinutit fungovat jasný design soubojů jednoho versus hrozně moc monster v situacích, kdy to bude jen jeden na jednoho, nebo dva na dva. Třetím a posledním problém je vyřešit, jak udělat PvP použitelné a zábavné pro postavy na libovoné úrovni, ne jen pro endgame a maximální levely.
Když se chlapci z PC GamesN zeptali na férovku, jestli teda vůbec PvP někdy bude, nebo je to jen jakási výzva která se nemusí nikdy uspokojivě vyřešit, odpověděl Mosqueira: “Na tuhle otázku teda nejde jen tak lehce odpovědět. Musí to mít blizzardí kvalitu.” Je sice pěké že si chtějí vývojáři udržet pořád vysoké standardy, dokonce i u tak nezásadní věci jako je PvP v Diablu (série byla přece vždycky o singlu a kooperaci), ale pokud na tom dělá jen hrstka vývojářů, nemuseli bychom se toho jen tak dočkat. Jestli vůbec...