Smrt na jeden zásah – samurajská bojovka Slice, Dice & Rice se vydala cestou realistických soubojů
zdroj: tisková zpráva

Smrt na jeden zásah – samurajská bojovka Slice, Dice & Rice se vydala cestou realistických soubojů

20. 4. 2017 18:45 | Preview | autor: Václav Pecháček |

Připadají vám ukazatele životů ve hrách otravné? Mně vlastně ani moc ne, a to je právě to, na čem se neshodnu s malým polským studiem Dojo Games. Jejich samurajská 2D šermovačka Slice, Dice & Rice se totiž chlubí právě tím, že žádná podobná počitadla nepotřebuje. K čemu taky, když svého soupeře většinou pošlete do věčných lovišť jedinou ranou?

Je pravda, že tahle informace chce trochu upřesnit. Určitě totiž můžete nepřítele pouze ranit, načež se pod ním objeví krvavý symbol (kdybych chtěl být zlomyslný, řeknu, že jde vlastně o takový inverzní ukazatel životů). Raněnému rekovi se bude náhle bojovat mnohem složitěji. Ale když se do někoho svou zbraní trefíte pořádně, je to jeho konec.

Hra by měla být přitažlivá pro všechny, kdo mají rádi epické souboje ve stylu „kdo dřív mrkne“. Musíte být trpěliví, snažit se útočit v momentě, kdy se soupeř zapomene bránit, a ve svůj prospěch nevyužíváte komba, nýbrž náznaky výpadů, finty a nečekaná seknutí. K úspěchu vám rozhodně pomůže taky znalost vaší postavy. Těch je ve hře osm a řadí se mezi ně klasický rónin, paní s dvěma háky, a dokonce i mnich, který místo čepelí používá bleskurychlé pěsti.

zdroj: Archiv

Přijde mi, že slibovaná bojová dynamika je vidět i v traileru. Válečníci se opatrně obsekávají, vyrážejí do výstražných výpadů, drží se od sebe raději dál… a v příští vteřině přijde tygří skok, po němž se jeden z protivníků válí v louži vlastní krve. Na poměry 2D bojovek jde o pozoruhodně realistický přístup, i když nějaké historickým bojovým stylům odpovídající manévry zde samozřejmě očekávat nemůžete – spíš spoustu hopsání, točení se na místě a zpomalených záběrů.

Jediné, co mi na záběrech opravdu nesedí, je jejich nepřehlednost. Pozadí a popředí v mých očích až příliš splývají s postavami bojujících soků, zvlášť když jsou stejně jako jejich okolí vyvedené v podobně temné, černobílé barevné paletě. Estetický dojem je z toho sice prvotřídní, ale bojím se, že hratelnosti to tedy zrovna neprospěje.

To se ostatně uvidí už 27. dubna, kdy Slice, Dice & Rice vychází. Můžete si ji pořídit na Steamu za doposud neoznámenou cenu.

Nejnovější články