Soubojový systém z oddáleného Mass Effect
zdroj: tisková zpráva

Soubojový systém z oddáleného Mass Effect

13. 7. 2007 15:00 | Preview | autor: Redakce Games.cz |

Ačkoliv se tohle epické RPG odkládá až na závěr roku, věřte, že se na nás valí pořádná herní pecka.

Masivně efektní RPG od BioWare, jehož vydání na Xbox 360 bylo znovu odloženo, tentokráte na listopad, se skrze svou prezentaci na E3 zase vytáhlo. V téhle souvislosti tady je nezbytná připomínka E3 traileru. Jelikož o hře byly popsány stohy papíru, zkusím vypíchnout nějaké nové info, které má v tomto případě vazbu na soubojový systém. Jak už padla dříve zmínka, tento může být buď kolový nebo real-time, kde si s hlavním hrdinou v pohodě zastřílíte na cíl díky velkému terčíku, s nímž se tu bude pracovat. Nicméně každá střela automaticky neznamená zásah, neboť přesnost palby je odvislá od typu zbraně a vzdálenosti od nepřítele. Tedy čím blíže mu jste, tím budete přesnější. Za pozornost v tomto kontextu stojí zpráva, že máte mít neomezeně munice a to u všech zbraní ve svém držení. Také se hodí připomínka nutného a častého krytí se za objekty á la Gears of War či GRAW, opatrného sondování terénu vykukováním zpoza rohů a používání optiky pro průzkum vzdálenějšího terénu či pro lepší zacílení soka, stojícího prvotně příliš daleko od té paní s kosou.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: BioWare

V rámci animačně příjemného rozpohybování všech zúčastněných je pamatováno i na pohybovou aktivitu, kterou ti, co fenoménu hraní ještě zcela nepodlehli a aspoň občas vyjdou z virtuálních světů do městských ulic, znají pod charakteristickou přezdívkou "sprint". Pro což tu má být vymezeno jedno tlačítko. Jeden button postačí i pro nadefinování waypointů vašim spolubojovníkům, jež lze využít jako vějičku pro odlákání pozornosti (protože se dokáží sami oživovat), nebo pro krycí či podpůrnou palbu. Ono to vůbec z dojmů ze hraní tady vypadá, že ovládání je velice snadno přístupné, jakkoliv se hra tváří minimálně na papíře poměrně komplexně. Tedy že pro vypořádání se s potížemi v obraze bude třeba taktického uvažování, v němž je prostor i pro tradiční výpady z boku á la Brothers in Arms. Asi netřeba podotýkat, že vylepšování jednotlivých skillů (investicí získaných zkušenostních bodů) posléze vede k odhalení zcela unikátních dispozic v případě, že se při tomhle soustředíte určitým směrem vývoje postavy. V tuto chvíli má Mass Effect ještě jisté problémy s frameratem, ale už se moc těším na závěr roku. Co vy?
zdroj: GameSpy

mart

Nejnovější články