Soul Sacrifice před vás položí závažná morální dilemata
zdroj: tisková zpráva

Soul Sacrifice před vás položí závažná morální dilemata

27. 8. 2012 12:42 | Preview | autor: Aleš Smutný |

PS Vita nutně potřebuje dobré, nové hry, které nebudou jen zmenšenou odnoží velkých značek (asi nejvíce v tomto kontextu křičí Call of Duty: Black Ops Declassified).

Jednou z takových her, které zkusí dorazit za pět minut dvanáct a ne s křížkem po funuse bude akční RPG Soul Sacrifice, které slibuje, že vás donutí dělat to, co naznačuje titul – obětovat kus duše za schopnosti.


Blíže jednu část tohoto aspektu hry popsal Keidži Inafune. „Jednu z věcí, kterou chci navodit, je pocit viny, vědomí složitosti světa. Je zde obětování, ale je zde i spása. To jsou dvě extrémní možnosti volby, dilema, jemuž budete čelit velmi často. Budu po hráči chtít, aby přinášel oběti, ale také, aby přemýšlel nad spásou“. Což zní atraktivně, ale poněkud mlhavě. Naštěstí Inafune přichází s příkladem.

„Například bojujete se silným protivníkem. Jenže jste ale také zjistili, že má těžce nemocnou dceru, kterou může zachránit jen pokud vyhraje peníze v aréně. Když se tohle dozvíte uprostřed bitvy, vaše dobrá stránka se bude zamýšlet nad tím, že by mohl zachránit život své dcery a vy byste mohli úmyslně prohrát. Jenže vy asi také chcete zvítězit“.

Což zní jako zajímavé a poměrně funkční dilema. Samozřejmě, pokud půjde prohrávat souboje a nevidět všeříkající obrazovku Game Over. To by oživilo hratelnost a hlavně by to podpořilo Inafunem zmiňovaná morální dilemata. Jistě, vyžaduje to od hráče ponoření do hry a jistou míru roleplaye. Pokud někdo příběh moc nevnímá a pouze nechává probíhat akční stránku hry, asi nějaké slzy o umírající dceři nepadnou na úrodnou půdu (spíše hrách na zeď).

Infaune ale chce, aby tyto extrémní volby a pocity byly jednou ze základních složek hry. Podle něj je důležité, aby moderní hry dokázaly pokrývat morální nejistotu. Přitom se zdá, že naopak současné hry raději na řešení nějakých morálních dilemat kašlou a jasně vám nalinkují dobro a zlo, hodné hochy a špatné.

„Tvůrci těch nejlepších her“, říká Inafune, „si uvědomili, že je třeba něčeho víc, aby se hra stala realističtější, vnímavější. Myslí na to, že je třeba vytvořit něco nového tím, že sem přineseme emocionální aspekt. I já jsem se nad tím zamýšlel. Hry, na kterých pracuji a budu pracovat budou toto velké téma zahrnovat“.

Inu, zní to hezky. Jen aby se ona emocionální projekce Inafunemu povedla. A samozřejmě, aby o ni vůbec byl zájem, protože se nezdá, že by mainstreamový hráč vysloveně v dnešní době visel na podobné morální ambivalenci. Nu a do třetice je nutné, aby Soul Sacrifice vyšla i mimo Japonsko, protože to zatím nebylo s jistotou potvrzeno (byť je to vzhledem k rozsahu marketingu pravděpodobné).

Nejnovější články