Square si nedá pokoj, multiplayer bude i v Shadow of the Tomb Raider
zdroj: tisková zpráva

Square si nedá pokoj, multiplayer bude i v Shadow of the Tomb Raider

11. 5. 2018 14:30 | Preview | autor: Adam Homola |

100 archeoložek seskočí z letadla na jeden ostrov… Ne, nebojte, Square Enix si sice pořád nedá pokoj a snaží se Laře multiplayer vnutit, ale battle royale to tentokrát nebude. Přesnou podobu multiplayeru v Shadow of the Tomb Raider vlastně ještě ani neznáme, ale víme, že půjde o kooperaci.

Vývojáři si sice nechávají regulérní odhalení všech detailů kolem season passu na později, ale už teď se v několika rozhovorech neudrželi a prozradili, že hned první DLC (v rámci season passu) do hry přidá kooperativní mód, jak reportuje Destructoid, AlienWare Arena a Wccftech.

Multiplayer tak nebude, minimálně ze začátku, ani součástí samotné hry – rozšíří ji až v rámci placeného season passu. Ten do hry přidá rovnou sedm nových Challenge Tombs a multiplayer bude hned v té první. Vývojáři tady chtějí k vydávání obsahu přistupovat podobně jako třeba v případě Hitmana a budou hru obohacovat o nové věci každý měsíc.

Zakoupením season passu si zajistíte něco málo přes půlrok aktivní podpory, kdy vám bude Shadow of the Tomb Raider pravidelně bobtnat pod rukama. Season pass do hry přidá kromě sedmi Challenge Tombs i sedm nových zbraní, sedm nových obleků a sedm nových schopností. Nikoliv najednou, ale právě v měsíčních intervalech.

Challenge Tombs v sobě budou navíc obsahovat ještě vedlejší příběhové mise, na jejichž bližší specifikaci si taky budeme muset počkat.

zdroj: Vertical Entertainment

Multiplayer sice není něco, co vám vyvstane na mysli, když někdo zmíní Tomb Raider, ale pro sérii to není ani zdaleka nic nového. Už v posledním Rise of the Tomb Raider jste si mohli zahrát kooperativní mód Endurance a v předchozím Tomb Raiderovi z roku 2013 byl dokonce regulérní kompetitivní multiplayer.

Tvůrci se tehdy zřejmě inspirovali relativně populárním a docela povedeným multiplayerem v Uncharted a přidali do hry hned několik multiplayerových módů, map i hratelných postav. A jakkoliv nebyl multiplayer vyloženě otřesný, nebyl ani moc dobrý. Od hráčů i kritiků sklízel přinejlepším smíšené reakce a v drsné konkurenci multiplayerových akcí jednoduše zapadl:

„Ano, ke hře je po vzoru moderních marketingových trendů přimontován i multiplayer, ve kterém se můžete s ostatními hráči prohánět po vymezených mapách v rámci prostředí ostrova a donekonečna pilovat své umění ve čtyřech multiplayerových módech. Přestože hráčů bylo v průběhu tohoto víkendu online jen pomálu (hra oficiálně vychází až nyní, ale některé obchody ji nabízely už dříve), povedlo se mi vyzkoušet všechny čtyři módy a odehrát v nich přesně tolik, abych zjistil, že vůbec není o co stát,“ napsal tehdy v recenzi Martin Bach.

Skutečně povedený a vítaný multiplayer byl pro změnu ve vedlejší minisérii Lara Croft and the Guardian of Light a v pokračování Lara Croft and the Temple of Osiris. Kooperativní procházení kobkami bylo v obou hrách zpracované na výbornou a oba tituly ze zábavného coopu jen těžily.

ss_f2df297a74c01e6d7f13e469962f7f9c2daa2cfa.1920x1080 zdroj: tisková zpráva

Nejnovější články