LucasArts už nechtějí znovu
riskovat stejnou blamáž a na strategii Galactic Battleground si pořídili engine od Ensemble Studios, tvůrců známé série
Age of Empires. Půjde tak možná dokonce o hru, kterou bychom mohli popsat jako klon Age of Empires - ostatně například
Gamespot to ve svém preview řekl natvrdo ( "Galactic Battlegrounds je jednoduše
Age of Empires s jednotkami a prostředím ze Star Wars).
Galactic Battlegrounds pokryjí všechny zatím existující díly Star Wars (nesetkáme se tedy s ničím, co by jen připomínalo připravovanou Epizodu II a III) a setkáme se s šesti rasami, Gungany, Wookii, Impériem, Aliancí rebelů, Obchodní federací a Naboo, a stejným počtem kampaní (pro každou rasu jednu). Celkem by se mělo ve hře objevit okolo dvou set jednotek známých ze Star Wars, včetně Jediů (kteří budou navíc různě "upgradovatelní"). V misích by nemělo jít pouze o klasické realtimové schéma stavění-těžení-budování-ničení, LucasArts slibují i několik úkolů, jejichž námětem je alternativa k filmovému scénáři. Za Obchodní federaci tak budete například hledat a ničit Gungany (Anakin Skywalker nezničil bitevní loď). Bojovat se bude ve vesmíru, nad povrchem planet ve vzdušných soubojích, na zemi i pod zemí. Hra se objeví na podzim roku 2001 a vypadá docela nadějně (ale to jsme o Force Commanderovi říkali také).