StarCraft II na BlizzConu: o Legacy of the Void nepadlo ani slovo
zdroj: tisková zpráva

StarCraft II na BlizzConu: o Legacy of the Void nepadlo ani slovo

10. 11. 2013 10:30 | Preview | autor: Adam Homola |

Tak tady jsem se krutě sekl. Čekal jsem, že na letošním BlizzConu uvidíme z druhého StarCraftu II datadisku Legacy of the Void alespoň artworky, možná i nějaký ten teaser. Nic velkého, ostatně Heart of the Swarm vyšel letos v březnu, ale velká část vývojářů na Legacy of the Void pracuje už delší dobu. Bohužel, nic nebylo. Žádné obrázky, žádný panel a už vůbec žádné video. Jediný panel, který se věnoval StarCraftu II, se jmenoval “StarCraft II Update” a skutečně šlo jen o takový malý update toho, co se s hrou děje a co se chystá.

Chystá se toho hodně, ale nejblíž máme k patchi 2.1. Ten by měl vyjít ještě v tomto roce a přinese spousty menších a větších novot. Jednou z nich je například možnost vytvářet události pro skupiny a klany. Podobně jako když ve WoWku plánujete raid nebo nějakou slezinu, budete moct i ve StarCraftu II naplánovat nějaký miniturnaj nebo prostě jen víkendovou hru. Klany a skupiny jistě potěší možnost používat vlastní emblémy přímo ve hře. Kolem hlavní budovy vám tak může poletovat 3D logo vašeho klanu, nemusíte už používat jen předpřipravená blizzardí loga.

Zvýšená maximální úroveň potěší jistě všechny, kteří se už na tu třicítku vyškrábali, což nebylo tak těžké. Nový level cap bude 35 a ruku v ruce s tím jdou taky nové decaly a portréty, které si budete moct na nových levelech odemknout. Velmi příjemné je plánované vyhazování hostitelů multiplayerových zápasů, kteří budou AFK. Možná jste se s tím taky někdy setkali - připojíte se k nějakému zápasu, čekáte než se do lobby připojí všichni hráči, ale po pár minutách čekání zjistíte, že hostitel, který hru zakládal, je fuč. Nově dostane po chvilce upozornění a pokud nebude reagovat, hra ho vykopne a roli hostitele předá někomu jinému.

Vylepšení se dočká i editor, do kterého přibude remasterovaná hudba z původního StarCraftu a jeho datadisku Brood War, a také, a to bylo trochu překvapující, hi-res verze hrdinů z WarCraft III. Ty budete moct používat ve svých modech v Arcade, takže pokud pracujete na nějaké fantasy hříčce, hrdinové z WIII mohou pomoct.

Arcade se taky těší pozornosti vývojářů jak z řad komunity, tak tvůrců v Blizzardu. Nově teď bude kompletně celý Arcade dostupný zcela zdarma v rámci StarCraft II Starter Edition, takže si desítky a stovky povedených hříček může zahrát kdokoliv, aniž by musel cokoliv platit a bez ohledu na to, jestli ho StarCraft II jako takový zajímá či ne.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Ve Starter Edition budou nově k dispozici taky všechny tři rasy. Dříve šlo hrát pouze za Terrany, teď můžete hrát i za Zergy a Protossy. Obě rozhodnutí mohou mít velký dopad na to, kolik lidí hru vyzkouší. Omezení postupně padají a Starter Edition tak už není jen trochu větší demo. Klidně si ji můžete stáhnout a StarCraft II vůbec nehrát. V Arcade najdete hromady menších či větších her z různých žánrů, které vás mohou zabavit na stovky hodin. Zadarmo. Což platí i pro amatérské vývojáře a tvůrce modů - ve schopném SCII editoru máte k dispozici desítky tisíc textur, modelů, animací, zvuků, map... Všechno zadarmo.

Už před lety slibovaný Marketplace pro Arcade, ve kterém by mohli amatérští vývojáři prodávat svoje mapy, mody, modely a další věci, je bohužel hudbou vzdálené budoucnosti. Vývojáři na to pořád nemají čas a technické prostředky. Marketplace mají pořád v hlavě a chtějí ho udělat, ale pravděpodobně (a to je teď pouze můj odhad), to bude až někdy po vydání Legacy of the Void.

V současné době to není pro tým priorita. Na druhou stranu velké priority se v Blizzardu očividně dostalo Heroes of the Storm, kde se prý budou používat technologie, ze kterých by mohl potom těžit i StarCraft II. A právě na technologiích z Heroes of the Storm by mohl stát budoucí Marketplace. Mimochodem, na vývoj Heroes of the Storm se přesunulo několik vysoce postavených SCII šéfů včetně Browdera a Sigatyho.

Nezapomeňme ale, že Heroes of the Storm je teprve v alfa verzi, beta zatím není a za týden taky nebude, takže než se nejdřív tahle moba přehoupne do bety a z bety do plné hry, může to trvat klidně rok či dva. Mezitím by už měl Legacy of the Void vyjít, technologie a infrastruktura pro herní Marketplace se dostatečně otestuje v Heroes, a pak by se mohlo něco takového objevit i ve StarCraftu. S tím, jak se Legacy of the Void letos neukázal, bych si klidně tipnul, že něco jako Marketplace ve hře nebude dřív, než v roce 2016. Ale rád bych se mýlil a viděl bych ho tam dřív.

Na závěr panelu přišla řeč i na e-sport, ale ještě předtím se David Kim vyjádřil k několika úpravám balancu, kterých se brzy dočkáme. U Terranů se trochu oslabí Widow Mine, ale na druhou stranu se nabuffují Siege Tanky. Zergové se brzy dočkají nějakých změn u Swarm Hosta, ale tady se Kim nedokázal přesně vyjádřil jakých - vývojáři zatím neví a laborují, jestli je pro nepříjemného zakopávače vhodnější útočná či obranná role. Obecně řečeno by prý chtěli vývojáři sbírat ještě větší množství feedbacku a rozšířit řady “externích poradců” (profi hráči, casteři...). Víc hlav víc ví.

Nejnovější články